Thursday 20 October 2011

Rullgardinerna är på plats

Hade totalt glömt bort att det var idag som rullgardinerna skulle sättas upp. Så det blev en glad överraskning när jag kikade förbi idag på eftermiddagen, innan skolhämtningen. Inget i trädgården hade hänt då gräsmattan som är beställd inte kommer förrän i nästa vecka. Hade den inte vuxit färdigt kan man ju undra?
Ensuite

Vårt sovrum, något ljust runtom gardinen!! Nu var det fullt solgass
på, men natten kan se lite annorlunda ut. Vi får se.

Matplatsen

Tjejernas badrum

Sofias rum

Emilys rum
Det ser jättebra ut med rullgardinerna. De smälter in precis som jag tänkt mig och gör det de ska. Det enda är väll just att det blir så ljust runt kanterna då själva gardinen är så mörkläggande och inte släpper igenom något ljus alls. Dessa rullgardiner sätter nu lite mallen för hur jag ska sy gardinerna, speciellt till sovrummen. Till tjejerna kommer det att bli längder av något slag då jag vet att för mycket ljusinsläpp på sidorna stör dem när de sover. Vet inte om jag ska göra dem så att jag även kan dra för dem så att det blir "supermörkt" Vad tycker ni?

Tjingeling!



8 comments:

Jenny said...

Det blev ju jättebra Anette!

Vad fint det blir i trädgården oxå:)

Ha en fortsatt bra dag!

kraam Jenny

B is building a house said...

Oh no. The comment posting problem is back :(((

B is building a house said...

I lost my previous comment so will have to rewrite it all again...

B is building a house said...

Your window treatments look amazing. It makes such a big difference, doesn't it?
Took me a while to figure out your first photo though. I thought it was a shower niche with a stainless steel metal insert at the bottom. Lol!

B

Anette Ryan said...

Yay B! Third time lucky!
I'm glad you persisted. It's not easy to take photos all the time with lights and windows playing up, I see what you mean.
I agree that everything that is now added makes such a difference, garden yesterday, blinds today. My mailbox was also painted. The house is really coming together now. We will not be signing tomorrow though, due to a leaking toilet and a "missing" bank check( the bank has not done it yet) Now Tuesday is The DAY :-)

fianathome said...

Åh va bra! Viktigt tycker jag personligen att kunna stänga ute både sol, värme och kylan. Alla är ju olika så klart. Är man känslig för ljus i sitt sovrum ska man ju helst kunna mörklägga rejält. Alltid praktiskt att kunna välja "om i fall att" ;P
Roligt det där med smörgåstårtan och andra kulturer. Antagligen är smörgås väldigt svenskt eller kanske skandinaviskt. Smörrebröd i Danmark tänkte jag. Själv skulle jag kunna leva på bröd, smör och ost. Men du kan väl göra en landgång ;) en minismörgåstårta bara för att..
Blir spännande med gardinerna. DET ser jag fram emot att få se! kram Fia

Anette Ryan said...

Jo då Fia jag gillar MÖRKT! när jag ska sova eller åtminstonde inga störande glipor.
Sedan är det ju också så att här behövs det som en praktisk funktion for att hålla värma dagar ute och huset svalt inne smat tvärt om under den kalla årstiden. Vi har ju inte dubbelglas som i Sverige. Det finns men kostar väll lika mycket att sätta in som hela huset typ ;)

Elin said...

Så fint det blir! Tänk att ni snart får flytta in, det måste kännas så roligt! Jag tycker att det är jättekul att få se ert hus växa fram, och med tanke på stilen hade det lika gärna kunnat vara i NZ.
Önskar er en jättefin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...