Thursday 1 December 2011

Första sommardagen!

  I dag är det den första officiella dagen på sommaren, ja iallafall engligt almanackan. Kan inte direkt påstå att det på något annat sätt kändes som sommar idag. Det var ganska kallt och blåsigt, runt +16 grader. Bitvis även regnskurar men det varierar stort hos oss så vem vet hur det blir i morgon.
 Denna "sommardag" ägnade jag åt att fara runt och uträtta ärenden på "byggden". Köpt krokar, blomjord, krukor och lite annat smått och gott.
 Här hänger min dörrkrans, den har hängt med i flera år nu och är jättetålig med tanke på väder den kan utsättas för, har varken förlorat färg eller form. Här i nya huset så ligger vädret direkt på på framsidan så vi får se hur det går i år.
Passade också på att titta lite efter juldekorationer. Tänkte att jag kanske skulle köpa mig något nytt i år nu med nytt hus och allt. Tidigare år har jag varit lite sparsam med det då jag inte haft så mycket plats. Så efter att ha tittat runt i en massa affärer så hittade jag inget som jag var det minsta intresserad av. Är inte det typiskt så säg? Ska neråt Melbourne i helgen och eventuellt nästa vecka så då kanske jag hittar ågot kul.

Tjingeling !

4 comments:

Så Vitt Jag Vet said...

Så ljuvlig kalender du gjort.. Kommer ihåg då jag hade en kalender åt dottern och hon fick Barbiekläder varje dag.. Jag hade lika skoj att göra kläderna..
Men du säger att sommaren börjar och vi skriver 1 dec känns säkert speciellt för dej som nordbo..
Ha det bra!
Kraam
Sanne

tinajo said...

Fin krans! Jag köper alltid en eller två nya julgransdekorationer varje år, det har blivit lite av en tradition för det är ju inte för att jag direkt behöver dem..! :-D

Anette Ryan said...

Sanne: Jo visst tog det tid att vänja sig vid att alla årstider var tvärtom. Nu har jag LÄRT mig med intellektet hur det är men själva KÄNSLAN för att hur det känns med vår i oktober den finns inte för då är det fortfarande höst för mig i hjärtat!

Anette Ryan said...

Tinajo: Jag har väll lite så att jag köper något varje år även om jag inte skulle kalla det tradition ännu. Har ju liksom börjat om på nytt sedan jag flyttade hit så jag har mer sett det som att det behövdes fyllas på ;-) Fast snart kanske det kommer kallas tradition när det är påfyllt! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...