Tuesday 6 December 2011

Bullbak

Dagens adventskalender var att baka lussebullar. Det är inte så lätt längre att få till det när ett barn går i skolan hela dagen och slutar 15.15, innan man är hemma och läst läxan och ätit mellis. För lillasyster är det en lång dag att vänta på att få "göra adventskalender grejen".

 Men vad kul det var när det äntligen blev av. Båda två snurrade med bravur får jag säga. Emily klarade sig helt själv medans Sofia fick hjälp med att rulla ut korven innan hon snurrade helt själv.


De var gräddade och klara lagom tills middagstid så idag fick vi alla en lussebulle till efterrrätt. De var supersmarriga. Dock uppstod en mindre disskussion om man skulle ha russin i dem eller ej. själv gillar jag inte russin i mat och bullar men sätter dit dem för att man ska och sedan petar jag helt sonika bort dem. Hur gör du? Russin eller inte?

 Nu väntar fika och en till lussebulle för oss vuxna.

Tjingeling!

6 comments:

B is building a house said...

They look so yummy!

Hildas hem - Sofia said...

Det där är verkligen julstäming :)
Jag gillar inte heller russin och väljer bort dem helt :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia

Framgångsbyran said...

Åh vad smarriga! Jag är en russinlover!
Kram till er alla!
Inger

Anette Ryan said...

Ja, då står det 1-1 i "russinstriden"! Tjejerna mina älskar och har älskat russin i paket sedan tidiga år och säkert konsumerat enorma mäångder russin under sin korta levnadstid! :-) Men i lussebullarna var Emily för och Sofia mot.
Ha en bra dag tjejer.

Anonymous said...

Vilka härliga bilder och flickorna ser så fokuserade och nöjd ut. Kul.
Det är klart det ska vara russin i lussebullar och de är inte så svåra att peta bort. Kramar M

Anette Ryan said...

Just så mamma är det jag gör, petar bort dem. JAg vill ju iallafall visa tjejerna hur traditionsenliga lussebullar ser ut. :-)
Kramis på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...