Friday 23 December 2011

En tidig julklapp

Nu när vi har ytterligare ett rum där vi kan ha en TV ställer det ju vissa krav, som att man bland annat måste ha en till TV samt någonstanns att sitta. Det sistnämda ordnade vi ju för några veckor sedan då Kent dök upp hemma hos oss.
 För snart två veckor sedan gick Denis och köpte en TV som han kommit över till ett mycket bra pris. Man kan säga att det blev en liten för tidig julklapp till oss. Men ganska snabbt upptäckte vi (!!!!) att vi ju faktiskt inte hade någonstanns eller något att ställa TV:n på. Ganska korkat. Inte vill vi heller gå iväg och köpa något förrän vi hunnit med att leta och känna efter vad vi vill ha och vilken färg. Så vi hörde oss för runt om i familj och bekantskapskrets men det blev ki. Tänk att ingen hade något. Ja det var tills vi prata med min svåger han hade denna låda. Så man tager vad man får.
 Det är på tok för lågt men det funkar att titta på TV:n trots allt tillvidare. Så så här ser vårt nya TV rum ut. Två nya soffor en ful tread-mill (gåmaskin), TV på konstig trälåda och stereon utspridd på golvet och inget soffbord! Men man sitter bra i soffan iallafall och utsikten är fin över bondens åker vid solnedgång. Nu ska vi bara hitta oss en långsmal TVbänk och ett matchande soffbord så blir det mer ordning här inne. Vitt eller ljust trä (typ björk). Kan inte riktigt bestämma mig. Vad tycker du?

Men med eller utan soffbord och TVbänk så är det julafton i morgon och jag har rullat mina köttbullar nu på eftermiddagen. Hela 80 stycken blev det men då räcker det till hungriga små barn under skollovet också. Ja jag gör mina i ugnen för det går så mycket fortare.

Fortsatt trevlig dan före dopparedagen på er alla!

3 comments:

Christina said...

Önskar dej en riktigt GOD JUL/Lila-Christina

Anette Ryan said...

Tack Christina. En riktigt God Jul till dig också. HOppas snapsen smakar :-)

Framgångsbyran said...

Bra tv-rum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...