Thursday 31 January 2013

Sommarlovet är slut.

 Jodå så är det, somarlovet tog delvis slut idag hos oss.  Stora skoltjejen Emily som börjar 2:a klass var iväg och träffa nya fröken och gjorde läs & skriv samt matte test en kort stund i morse. I vår skola testas alla eleverna innan skolan börjar så att man vet vilka nivåer man har att göra med vilket ger bra resultat tycker jag. Så vi har alla känt på det idag, det som börjar imorgon. Vardagen! Emily är nu redo att gå till skolan i morgon första dagen på nya läsåret.
Uniformen redo!
 Klänningarna tvättade och strukna  tröjorna redo att användas till idrotten. Skor puttsade och framme i hallen, väskan likaså.
För Sofia som går på Kinder var det första dagen idag, en liten mjukstart med någon timme på förmiddagen där också vi föräldrar var med för att få information.

Lunchlådorna är märkta och delvis packade men annars står allt redo för att skäras och bres i morgonbitti så allt går smidigt

Lite kvar att göra har jag. Alla pennor är ännu inte märkta, detta är gamla bilder från förra året. Ska snart ta fram klisterlapparna och sätta igång. Det är bara så tråkigt och pilligt att jag skjutit upp det. Så jag har sysselsättning en stund till ikväll. 

Så nu vet ni vad jag pysslat med ifall ni undrat eller så.

Tjingeling mina vänner!

Anette










4 comments:

A House With A View said...

Åååh vilken nostalgitripp, haha!! Nog minns jag den där tiden med märkning av kläder:))) Och jisses vad skönt att den är över, fniss. Förstår att du har ett och annat att göra nu:)) Jättefin bild på din söta tjej:))

Ang. din fråga om lampkjolen, jag köpte den på loppis för 20 kr:)

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

fianathome said...

Tycker det är fiffigt när man har skoluniform. Så praktiskt.
Tiden går så fort - Tänkt fråga så många gånger om ni har "bättre" väder nu.
Ha det så bra på första skoldagen.
kram
Fia

Bokcaféet i byn said...

Hallå Anette!
Intressant inlägg! Delas barnen sedan in i olika grupper också i undervisningen efter vilken nivå man befinner sig på eller handlar det snarare om att bara vara medvetna om vilken nivå barnen är på och därmed kunna avgöra vilka som behöver mer stöd?
Sedan man själv fick barn funderar man desto mer på olika skolsystem och pedagogiker!

Tack för FB-tipset! Lät super intressant, dock har jag valt bort FB i mitt liv och fortsätter nog avstå av tidsskäl MEN detta lät lockande!!

Önskar er en riktigt skön fredag och helg!
Stor kram från Skåne!
/Anna

Bodil said...

Du har lite märkning framför dig.
Jasså, de har skoluniform, vad bra tycker jag.
Skönt på sätt och vis att sommarlovet är över så kommer man in i rutiner igen.

Ang. din fråga om badrumsgolvet så är det trä under som jag ska måla.


Kram Bodil.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...