Saturday 8 December 2012

Pyssel för alla

I går fredag blev det lite julpyssel för alla. På förmiddagen gjorde Sofia och jag lite tomtar, närmare bestämt en hel familj blev det.

Toanissar och små äggnissar.
På eftermiddagen fick Emily göra apelsiner med nejlikor i. Denna gång satte vi plåster på tummarna så att det inte skulle göra så ont. Fast hon är fortfarande lite för liten för att få in nejlikorna i apelsinerna. Hårt jobb även för mig som nu har ömma fingrar på ena handen.
Självklart ville Sofia också prova men gav snabbt upp, gjorde allt för ont.
Skräpigt blev det men det kan man ta. För vilken underbar doft som nu sprider sig i huset. Riktigt juligt när det doftar apelsin och nejlikor.


Själv tog jag mig för att svänga ihop en sats saffransskorpor. Älskar dem men denna gång blev de lite "klena" tycker jag. Vet inte riktigt varför. Kanske var det begreppet "en nypa saffran" som ställde till det. Vi har nämligen inte maldsaffran utan den kommer i trådar som man får mortla och då är det svårt att uppskatta vad "en nypa" är. Men vi äter väll upp denna och så provar jag en gång till.

Trevlig helg på er!


1 comment:

Charlie sa ... said...

Vad ni gjort fint och mysigt att pyssla ihop! Du och dina söta flickor, så fina. Jag tycke också det gör ont med nejlikorna. Man behöver nästan en fingerborg ;)

Det blev julfint iallafall och saffransskorpor...say no more. Så gott!

Kram och ha en skön fortsättning på helgen (lördag redan för er ;)

Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...