Monday 10 December 2012

Juldekorerade gator

Så här ser det ut hos oss på gatorna. Juldekorationen som kommer upp varje år, ja iallafall de senaste 9 åren (lika länge som jag varit här), är gjord av jättepiprensare!! Barnen blir lika excalterade varje år men jag kan väll säga att jag sett ....hrrmmm...bättre. Nere i Melbourne så har man lampor och belysning hängandes över gatorna och i träd och lite varstanns men så här "på landet" blir det lite annat. Antar att elräkningen blir för stor när man behöver lysa upp när det är ljust hela kvällen nu på sommaren. Ja vi har ju den dyraste elen i världen, ja nästan iallafall.





Visst lyser de fint mot den blå himlen men den är ju inte alltid blå!! Hur som så ville jag bara visa hur man gör hos oss.

När vi kom hem häromdagen från Yarragon som jag skrev om igår så blev det lite julpyssel. Hade hittat dessa söta julpyssel kit på K-Mart för endast $3 styck och det blev sysselsättning i säkert en timme. Lite pilligt men tillsammans gick det fint.

Ha en fortsatt trevlig vecka.!


4 comments:

tinajo said...

Hihi, jättepiprensare - det var ju för kul! :-)

Sött pyssel du hittat! :-)

Hjem Kära Hjem/ Anna said...

Hejsan!!

Vilka roliga juldekorationer av STROA piprensare!
Jag gick igång o började tänka på vad man kan göra med barna på jobb, böja piprensare!

Klem Anna

Maria - Wikers Liv said...

Så kul att få ta del av "er värld"!!!
Jag tyckte pyntet var fint, jag.
Pyntet ni gjort var också väldigt fint! Är det i trä?
Jag vet inte riktigt vad pepparkaks-dammsugaren innehöll... något liknande som den vanliga, men lite mildare och så smakade det pepparkaksdeg ;) Om jag hittar fler i affären ska jag köpa och läsa på innehållsförteckningen och berätta för dig! :)
Kram /Maria

Charlie sa ... said...

Blå himmel! Gillar den kombon med juldekorationerna!
Som är jättepiprensare dessutom. Läckert!


Tycker jättemycket om ert julpyssel också!

Stor kram från Lotta som just kommit hem...puh, tar lite pepparkaksdeg till så jag håller mig vaken ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...