Saturday 22 September 2012

Sängen har kommit

I går eftermiddag levererades Sofia säng hem till oss efter drygt 5 veckor. Vilket ju är klart bättre än de ursprungliga 6-8 veckor. Maddrassen hämtde vi hem i onsdags vilket ju var bra timeing så här i efterhand. Lustigt nog var hon inte alls så där överdrivet sugen på att den skulle sättas ihop igår kväll utan godtog enkelt att det skulle ske idag lördag. Men jag tror att hon var rätt nöjd med att få sova en sista natt i sin älskade gamla säng och säga hej då till den på sitt vi.
 Ja så här har det alltså sett ut hos henne största delen av tiden då hon inte alls är intresserad av att ha leksaker i lådor utan helst ute på golvet eller på bord eller...ja precis överallt utom där det är tänkt att de ska vara.


Efter frukost och  morgon dusch var det dags att bygga.
 Även om man är liten kan man hjälpa till lite.


 Sofia testar och godkänner det hela men undrar vart täcket tagit vägen.

 Så där ja då var det färdigbäddat med Sofias egenhändigt valda lakan. Senare i dag så hittade jag ett gammalt överkast som får duga tills vi hinner till Ikea och köpa ett som passar hennes säng i storlek.
Så här såg det ut för en liten stund sedan. Hon sover sött och snarkar gott i sin nya säng ihop med favvodockan för stunden. Nu är det bara underredet till sängen som ska sättas ihop. Det består av en utdragssäng med lådor i. Lådorna behöver vi få dit för att få lite ordning i frökens rum. Sedan ska jag ta och måla om byrån och sängbordet i vitt så att det passar bättre in med allt anant. Men först ska vi plocka ihop leksakerna i lådor, det får bli ett jobb för i morgon eftermiddag tror jag.

Med dessa ord säger jag också godnatt för nu är det dags att lägga huvudet på kudden här på andra sidan jorden.

Tjingeling!



PS Är det någon mer än jag som upplever konstigheter med hur bilderna dyker upp på bloggen? Jag väljer dem i den ordning jag vill men ändå så "väljer" blogger åt mig och jag får flytta och hålla på och trixa för att få det som jag vill. Blir lite mycket merjobb just nu tycker jag.



3 comments:

Maria - Wikers Liv said...

Åh så fint det blev!
Förstår att hon sover gott i den fina sängen, som ser så skön ut!
Ja, barn de brukar inte vara så noga med att ha sakerna i hyllor och lådor... ;)
Känner igen mig i det där "nu ska jag bara måla den och den vit, så det passar bättre ihop" ;) :)
Titta in till mig när du vaknat! Där finns något att hämta!

Kram /Maria

Charlie sa ... said...

Oj, vad fint det blev! En säng som Sofia kan ha länge och växa i. Bilden där hon sover är bedårande! Det ser skönt och gosigt ut.

Det är stort att byta från liten säng till stor. Sofia har fått vara med och välja så hon känner sig säkert jätteglad nu att den äntligen har kommit!

Du får berätta mer för mig om Melbourne! Till och börja med ska han vara där i tre månader. Tufft att vara ifrån varandra såklart. Har du några "long distance tips" med tidsskillnad? När jag och min man träffades fanns inte Skype och jag hade inte ens email! Nu är det så mycket lättare med SMS och använda social medier.

Kram och ha en skön fortsättning på helgen!

fianathome said...

Det blev väldigt fint!
Det är ju ett kapitel som avslutas när en stor säng introduceras i ens liv...
Stor dam!!
kramelikram
Fia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...