Monday 30 January 2012

Nu har symaskinen gått varm

Ja det vill jag lova att den gjorde igår eftermiddag ända till sena kväll. Sista gardinparet hängdes upp när tjejerna redan sov.
 Passade på att titta lite på svensk TV, här rullar Äntligen hemma med Martin Timell. Har inte sett honom på flera år och kunde konstatera att han blivit gammal. (Sorry Martin om du nu läser detta. Kan väll tillägga att även jag blivit gammal!)
 Många raksömmar blev det!
 Här kommer resultatet med och utan rullgardin. Den ljusgröna med hjärtan hänger nu i Sofias rum och matchar hennes ljusgröna fondvägg.

 Sofia ville gärna vara med på bild för att visa att det var hennes gardiner. Iklädd grönt Tinkerbell nattlinne som självklart matchar rummets färger. Helst ville hon krama gardinerna men hennes tyg är lite för tunnt för sådanna aktiviteter, då det skrynklas väldigt lätt märkte jag.


 Emilys rosa gardiner var de som hängdes upp under sena kvällen så de fick vänta med att fotograferas tills nu i morse. Hon blev jätteglad att de var uppe när hon i morse slog upp sina blå.
Det ända som är kvar att göra är att fålla dem. Det gjorde jag inte igår, ville se hur långa de blev för att veta hur mycket jag ska ta av. Hade också en tanke om att ha ett omtagningsband någonstanns vid fönsterbrädans höjd. Men tyvärr verkar tyget lite för tunt för att det skulle se snyggt ut. Jag tror att jag lämnar det så här. 

Tack för att du titta in hos mig idag.

Ha det fint.


8 comments:

Pia said...

Så S N Y G G T!!!! Och matschande smaskiga färger! Fina gardiner för söta Sessor!

Hu ja, jag kikade försiktigt in på din blogg idag, för att inte få en spindel på mig, huuu. Dottern sade, att där du bor, får de jämt ringa efter polis el.dyl. när ormar slingrat sig in?? VAH? Är det sant!

Här har vi ordentligt med käldgrader, så här hittas inget småkryp - levande!

Kraam!
-Pia-

Så Vitt Jag Vet said...

Förstår att dina flickor är glada då de fått så söta gardiner ! Kramar till båda flickorna från en pysseltant från Finland... Hör du nog kunde jag byta lite sommar mot vinter åt dej, kanske några dag. :)
Ha det bra i ert nya hus!
Kraam
Sanne

Hjem Kära Hjem/ Anna said...

De gardinerna var ju bara helt sköna! Vilka friska, fräxcha färger som sig bör om sommaren c",)
O den supersöta klänningen Sofia har på sig...!!

Klem Anna

Enkel stil said...

Snygga gardiner och en snygg liten modell i nattlinne.

Anita

Pia said...

Skönt att höra...Jag har faktist tittat extra noga på er tröskel och fantiserat allt möjligt! Jo, så sant du har. Inte ser vi ormar här heller (och den som vi såg, huggormen, bar jag bort i ett ämbar. Har bilder på bloggen om det). Inte bor ni i djungeln heller,hih.

Så nu kan jag börja packa.. ;))

Kraaamaar!
-Pia-

fianathome said...

Det var fina gardiner! Jag gillar mönster. I barns rum ska det vara färger. Jättefint!! Duktig du är som kan sy själv. Det tålamodet eller kunskapen har jag absolut INTE..
Ha en skön dag! kram Fia

A House With A View said...

Vilken söööööt liten sessa och vad fina gardiner du sytt!!!! Perfekt att ta upp färgen i fondväggen!!! Förstår att de båda blev helnöjda!!!!!

Men usch vilken spindel i inlägget nedan, wiiiieeee vad äckligt!!!! Ja herregud, ni har lite andra sorter där jämfört med här här hemma:)))

Skrattade gott åt din munkmaskin också:))))

Ang. din fråga, jo jag har nog tänkt visa vår walk-in-closet, men vi får väl se om vi överhuvudtaget får till det ,haha!!! Tycker det har varit svårt att klura på en bra lösning...

Stööörsta kraaaaaaaamen aka

Moments and Impressions said...

What pretty curtains!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...