Saturday 28 January 2012

Imse vimse spindel....

Titta vad vad jag hittade när jag var ute och soppade på altanen nu på eftermiddagen, en spindel. Närmare bestämt en Huntsman som de kallas för här. Helt ofarliga men självklart kanske inte så jättetrevliga på allt för nära avstånd.Dessa huntsmen är väldigt vanliga här men jag kan inte påstå att jag sett så många. Denna satt i dörrkarmen på utsidan av våra skjutdörrar så hade jag smällt upp hela dörren hade han blivit mos innan jag fick föreviga den.

För att få en uppfattning om HUR stor den är lade jag upp linsskyddet mot en sko jag ställde mot väggen.

Det var allt för idag. Hoppas på att se er åter en annan dag så att jag inte skrämt bort er helt med denna bild.

Trevlig helg på er!

6 comments:

fianathome said...

Gulp va stor!!Men de är väl nyttiga de på sitt sätt. skönt den inte är giftig för de blir ju lite besvärligt isf. Vi är ju väldigt förskonade här i Sverige från giftiga smådjur. Vet att min dotter fortfarande har svårt att inte hoppa rätt upp av rädsla när det kommer spindlar och annat smått. Hon bodde i Aus i ett antal år och fick en del upplevelser..:P
Sov gott - för det är väl uppåner :)
kram
Fia

Hjem Kära Hjem/ Anna said...

Jesuuus....går det an, o den är ofarlig?
Gott vi "bara" har de smö SÔTA sakerna här uppe!!

Klem Anna

Pia said...

Du skämtar väl..heh...???????? Det kan ju inte finnas sådana spindlar bland folk??? Fy usch. Jag dödar inte spindlar, men jag har nog ett sådant obehag att jag sitter nu med fötterna uppe från golvet...

Trevlig (om man nu mera kan ha trevligt efter ett sådant besök)fortsättning på helgen!

Darrande kraam!
-Pia-

Jenny said...

Hua vad stoor!! Ryser bara jag ser bilden..hatar spindlar, hihi:)

Ha en bra dag Anette!

kraam Jenny

TIDSOPTIMISTEN said...

Men guuuuud vilken bamsespindel, fu jag får nästan gåshud så här på avstånd. Jag gillar inte spindlar och då har vi bara babysar här jämfört med er. Nej hua jag vill ha erat klimat men inte de där rackarna. vad gjorde du ? Dödade du den eller?

Kram F

Hildas hem - Sofia said...

Alltså ... jag tror jag svimmar. Jag har en rädsla i livet och det är just stora spindlar. Hade den där suttit på min altan hade jag drabbats av panik! brrrrrr huh, jag ryser i hela kroppen.

Jag önskar dig en fin dag ... eller kväll blir det väl för dig :)
Kram Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...