Friday 1 November 2013

Trick or Treat i solskenet

Ja här var det inga ledsna miner i går vill jag lova. Snarare två helt uppspelta tjejer som var redo att ge sig ut på sin första "trick or treat". Vi har tidigare inte "firat" Halloween då det ju faktiskt är en inlånad högtid i Australien men under de år jag varit här har den vuxit sig starkare. Förra året var det många barn i vårt lilla område som komm och knacka dörr så i år ville tjejerna gå och vi kände att det var svårt att motivera att de inte skulle.Så sagt och gjort vi slog oss ihop med ett par kompisar.
 En häxa och en mycket glad prinsessa redo att ge sig av!
Skuttandes bort till kompisarna för att starta där!

Här har vi hunnit fram till vårt egna hus och barnens pappa var hemma och vaktade dörren.Lite jobbigt att det är så himla ljust och att solen skiner så starkt denna stund på dagen för det ger ju verkligen ingen spökig atmosför till dagen alls. MEn det var skönt ute så länge solen höll sig uppe sedan blev det gensat kallt.
 Några få hus hade gjort sig besväret att dekorera entreen till barnens stora glädje. Här inspekterar prinsessan Sofia spindlarna i nätet.
 Måste säga att vi mammor var helt förvånade över utdelsningen under den timme barnen gick runt. Detta är mina tjejers hinkar (stora hinka!) och jag hade ändå lite i mina fickor och i häxhatten som blev väska mot slutet. Vårt lilla bostadeområde hade verkligen annammat barnens Trick or Treat vandring och det är trots allt kul att se att de möts av glada barn och vuxna när de knackar på. Kanske var det ett 15-20 tal barn ute i går kväll och alla var utklädda. 
Två trötta tjejer somnade lyckliga och något av det sista de sa var att nästa år så........

Mysfredag på er alla!



9 comments:

Kia said...

Det var inte illa!! Bra skörd.
Här har vi sluppit sånt och barnen har inte frågat efter det heller. Rätt skönt! De ska få klä ut sig imorgon då vi är bjudna på hallowen fest hos mormor och morfar. Det är mer lagom.
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Villa Ell said...

Så fina dom är, eller läskiga ;-)
Ja hit har ju traditionen kommit mer o mer. Min äldsta var ute igår och fick huuu rmycket godis som helst! Det är också många som slår på stort med halloween fester!

Trevlig helg
Kram Sandra

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Så fina tjejer som ger sig ut på äventyr:) Vi var på spökrunda igår kväll i mörka skogen, det var många barn och föräldrar som gick runt bland häxor och spindlar och spöken hihi.
jag är väldigt sugen på att flytta just nu, tänkte mig australien faktiskt:) så härligt att kunna plantera tomater nu och så varmt som ni hade det häromdagen! Jag är verkligen ingen höstmänniska.
Ha det så gott.
Kram Jennie

fianathome said...

så cool bilden du visar i svartvitt! skitfräck.
kram
Fia

Charlie sa ... said...

Dina sötnosar!!! Så himla fina trick or treaters som häxa och prinsessa! Och massor av godis blev det. Inte dumt att det är sol och varmt ;) Läckra bilder och läckert pyntat!

Ha en jättefin helg Anette - här packas det för Istanbul!

KRAM
lotta

Snäckskalsdalen. said...

Så härliga bilder! Helt glädjefyllda och energiska och fina!
Agneta kram

Meta said...

Vad kul för flickorna. Här är det mest privata fester i vårt område. Firar ni allhelgona med gravbesök med??? tända ljus och kransar som vi gör här.
Ha en fin helg
kram Meta

svart vitt och rött said...

Vilka fina fotografier! Man riktigt ser hur glada de är... Härligt!! Nästa år så... :-) Ha en riktigt go helg!

tinajo said...

Kul för dem! Jag har varit lite motsträvig några år för jag har inte känt att denna tradition är "för mig", men pojkarna gillar det så jag har gett efter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...