Monday 11 November 2013

Amplarna på plats

Måste ju bara äntligen visa er hur mina amplar blev när de var klara. 
Så här blev det!
Först fick de stå och rinna av sig så att allt överskottsvatten inte fläckade ner det nyoljade golvet direkt innan det helt torkat.
Väl på plats!
Färgen syns inte ännu men de ska vara mörkt rosa och vita som jag blandat i varje ampel. Hoppas de växer fort så jag kan visa färgen snart.
Den röda vinbärsbusken hittade jag också plats för. Så nu väntar vi bara på att få mumsa. 
En annan favorit i år är dessa tvåfärgade randiga petuniorna som jag hittade. Fanns i olika fäger men tyckte dessa passa bra in med de övriga färgerna på baksidan, rosa, vitt och lila.

Min salladsskål växer också bra i år, ännu så länge. Men idag när jag gick förbi ute så trilla jag nästan omkull för den hade minst dubblat i storlek sedan sist och det var nog i fredags. Så vädret måste varit väldigt gynnsamt fast jag inte direkt märkt att det varit. Huvudsaken är att salladen gilla't.

Det var allt för idag. Här ska återgås till att skriva slutbetyg då skolåret snart är slut. Ett litet sidospår i bloggvärlden för en liten stund gör att det är lättare att koncentrera sig igen.

Tjingeling!






7 comments:

åse said...

vad det växter , så härligt . amplarna blev ju super fina. Här har vi haft en solig och krispig novembermåndag. Må gott Kram

åse said...

vad det växter , så härligt . amplarna blev ju super fina. Här har vi haft en solig och krispig novembermåndag. Må gott Kram

Anonymous said...

åhhh vad fint underbart njut. Här är det NOVEMBER med stort V usch ; ) grått, blött och trist! kram Sofia

Jenny said...

Vad fint det blir, härligt att se allt som växer nu när vi här har typ inget alls... Löven har trillat av och ute är det nästan alltid mörkt, även fast solen stack ut en stund i dag...
Ha en fin fortsättning på veckan, kram Jenny

Bokcaféet i byn said...

Härligt att följa allt som växer hos er Anette!
Mums för egen sallad! Börjar längta efter odlingssäsongen här hemma. Men den får nog dröja ett tag till, ganska skönt också när trädgården vilar ett tag. Storebror och jag krattade löv igår, vid stormen så flög alla löv in i vår carport och igår var det så dags att tömma den. Jösses så mkt det fanns att kratta! Kul dock när man kan göra det tillsammans.
Önskar er en fin dag!
Kram Anna

Fröken Tindra said...

Hoppas att det fortsätter att växa så det knakar hos er nu då! Skall bli kul att få se hur amplarna blir.
Var till Ikea i söndags men det blev inget inköpt. Det jag kikade efter var slut... Ovanligt?!
Kram!

Villa Ell said...

Så härligt att se somriga gröna bilder när det är grått och regnar sidleds här på västkusten!
Det blev ju kanon fint med amplarna!
klart man behöver en paus för att sen koncentrera sig hihi

Kramar Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...