Thursday 21 November 2013

Prickiga skokartonger

Kolla vilka sötingar jag hittat!
Dessa små fina skokartonger till det fasibla priset av 10kr styck ska bli smyckesskrin till mina tjejer. Hittlills så har deras smycken de fått i doppresenter och födelsedagar legat i varsin plastpåse i de små smyckesaskarna. Mycket opraktiskt.

 Här i Melbourne verkar det inte finnas något i min smak och stil till små barn och inte så mycket till större tjejer heller. Men så kom jag på ideen att köpa dessa billiga och  söta kartonger nu och sedan när de blir större kan de själva välja vad de vill ha och tycker om. Den rosa fick bli till den yngsta som ännu är mitt inne i sin rosa period medan min äldre tjej har börjat att gilla andra färger också och till och med föredra annat än just rosa. Nu är hennes favorit "aqua" som jag helt enkelt kallar för turkost eller ljusblått. 

Här har skrinen fått sin plats än så länge. De står synliga i vår stora garderob och vill de ha något så är det bara att komma in och önska sig något ur lådan. 

Kanske ska tilläggas att båda två tyckte lådorna var helt fantastiskt fina och är jättenöjda över mitt val. Vilket de inte alltid är när det gäller kläder jag väljer. 

Ha en härlig torsdag.

Tjingeling!


9 comments:

Fröken Tindra said...

Jättesöta lådor! Kul att de blev så nöjda med ditt val. Ibland är det svårt att hitta just så´nt man föreställt sig.
Ha en skön helg!
Kram!

åse said...

vilka söta kartonger, så härliga . Kram Kram

Vision By Mila said...

They's bright up any closet!

tinajo said...

Av någon anledning så fullkomligt älskar jag prickar. Blir aldrig leds!

Snäckskalsdalen. said...

Så sött! Det är roligt när man får ordning på saker och ting och det dessutom blir så fint och alla blir nöjda och glada! Aqua är en fin benämning på turkos och blått.
Agneta kram

Snäckskalsdalen. said...

Jag igen - nästa dag.
Ja, pepparkaksdegen kan stå, antingen i kylskåpet eller som i natt, på verandan, vi har haft många minusgrader i natt. Nu är det -5, strålande solsken!

Bodil said...

Hej, hej Anette!
Hur är det i det stora landet?
Fick inte någon inbjudan på fb.
Kunde inte hitta dig för jag har inte ditt efternamn. Kanske du kan hitta mig? Bodil Brink Morse.

Vilka jätte söta boxar. Det är ju jätte smart att ha det som smycke skrin.
Härliga färger.
Jag har också en dotter som är inne i hennes rosa period.
Ha en riktigt härlig helg och ha en fin jobbe dag på svenska skolan.
Kram Bodil.

Villa Ell said...

Det är alltid roligt att ha något fint att lägga sina saker i... Bra att som föredrar olika färger ;-)
Trevlig helg
Kram Sandra

Black Iris said...

De fina lådorna skulle nästan jag vilja ha.. De skulle passa så bra i mitt pysselrum där saker ligger huller om buller...

Kram Maidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...