Friday 29 November 2013

Julstjärnor på plats

Det är på G hemma hos mig. Advent på söndag och jag har redan börjat. Det är bra planering tycker jag, inte alltid det blir så men i år har jag bestämt mig för att försöka ligga lite före. Så två härliga julstjärnor har jag köpt, orkar inte hålla koll på fler inomhusblommor när det växer så det knakar ute i trädgården.
En på mitt köksbord i vit kruka från Ikea. Kruka är annars en grej som jag tidigare år bara "glömt bort" men i år passa jag på att köpa en när vi var på det blågula varuhuset. Tyvärr så borde jag köpt två för den andra blev utan.


I vårt TV-rum var det tänkt att den andra julstjärnan skulle stå. Jag hade en kruka i åtanke, en som hängt med i mååånga år och som är söt och som jag gillar. Den är dock lite liten men i år trodde jag att den skulle passa, att den köpta blomman var tillräckligt liten. Icke då! Så jag leta runt och for i skåpen efter något att ställa den i. Då föll ögonen på denna gamla "mjölkkanna" med lock (som jag tog bort). I med några plastburkar i botten för att höja höjden något och........ kanon blev det. 

Under kvällen har vi hjälpts åt att hänga upp ljusslingor och tagit fram olika adventsljusstakar så nu är vi redo för flrsta advent i detta hus.

Ha en härlig helg!

Tjingeling!


8 comments:

Bodil said...

Julstjärnor är ju så fina och juliga, jag ska också inhandla några till vårt hem.
Fint blev det ju hos dig.
Matilda stannade hos sin Nana igår kväll så det känns otroligt konstigt att vakna upp utan en lite loppa här i huset. Jag och maken ska ha en date night i kväll och det har vi inte haft på en väldigt lång tid.
Känns konstigt!
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

Villa Ell said...

Det är så härligt att se allt det gröna(förra inlägget) ni har nu när det liksom är "fel" säsong här hemma :-)
Det blev väl fint med kannan...
imon åker stakar och stjärnor upp hos oss

Ha en fin första advent
Kram Sandra

Charlie sa ... said...

Hello my dear!

Å, vilka vackra julstjärnor! Jag kommer alltid i julstämning när jag ser dem. Gärna många tillsammans, det är jättefint.

Vi har just firat Thanksgiving (tack för härliga hälsningen!) och jag njuter av den känslan ännu. Den här helgen brukar det dra igång med julmusik på radio, julfilmer på TV....vår granne en bit bort pyntar extraordinärt och igår tändes alla ljus och hela trädgården! Only in America :-)

Nu har jag just börjat läsa en bra bok som jag jag längtar efter. Sitter gärna ute med en filt och kopp te ;)

KRAM o trevlig helg!

Lotta

HWIT BLOGG said...

Ja dessa ljuvliga julstjärnor och alla andra härliga julblommor, ja jag bara älskar dom! Härliga bilder du bjuder på...
Ha det gott och sköt om dig!
Kram Titti

Fröken Tindra said...

Fina stjärnor! Och det blev ju fint i din mjölkhink. Har själv varit o köpt dörrkrans och julstjärnor idag. Tände en liten belysning ute i morse men något mer har det inte blivit än. Så det blir till att komma i kapp sig i morgon helst.
Ha nu en riktigt mysig Adventshelg!
Kram!

Hemma på Sjuan said...

Så fina julstjärnor! Härligt med julkänsla! Men jag förmodar att ni inte har fått snö utanför som här ;) kram Suss

Meta said...

Det blev ju jättefint med krukan du har till din stjärna. Det kommer nog in några hos mig med lite närmare jul. har ingen tur med om de vissnar innan jul så i är skall jag köpa lite närmare få se om de håller till julaftonen.
Ha en fin och fridfull Advent
Kram Meta

tinajo said...

Fint! Jag har faktiskt inte skaffat julblommor än, ligger lite efter i planeringen. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...