Thursday 14 November 2013

Julskål

Det är precis vad jag skulle behöva så här mitt i betygsskrivandet, en julskål, ja av typ glögg då eller nått liknande. Dessa skålar har dock inget med just alkohol att göra men däremot jul. Hittade dem på Ikea och tyckte det var kul med lite juliga efterrättsskålar att festa i. Sagt och gjort tog några av varje och så var saken klar. Tänk vad Ikea är fantastiskt. De har allt man inte visste man behövde!!
Nu behöver jag ett gott juldesertrecept. Har du något?
Lucian har min yngsta gjort själv på julpysslet i Svenska skolan, den är henne nästan lika kär som hennes nalle och hon bär runt på Lucian överallt just nu. Förståligt då den ju är jättefin.
Här bara regnar det och tur är väll ändå det för det gör ju att det är lättare att stanna kvar inne i arbetsrummet och göra det som ska göras och inte hela tiden vilja smita ut i solen. Det känns som vi är tillbaka mitt i värsta Australienvintern, regn och +14 grader.
Men snart så, när betygen är klara blir det sol igen.

Tills dess får jag vänta med att kika in till er andra.

Tjingeling och ha en skön torsdag!


4 comments:

Bokcaféet i byn said...

Hej min vän!
Vilken fin lucia! Älskar hemmagjorda juldekorationer! Ska snart plocka fram det som storebror tillverkade förra året. Han har förresten redan klätt sin minijulgran som han hittade i förrådet!!
Trist väder hos er, hoppas det snart vänder! Tur du ändå måste hålla dig inne och jobba. Milt hos oss men ack så mörkt tidigt om kvällarna. Men så är det november!
Önskar er en skön helg!
Kram Anna

Snäckskalsdalen. said...

Så mycket jag missat, men nu har jag läst ikapp mig. Det är inte bra att ha gäster stup i kvarten, översovande eller vad det heter, och sen ont i nacken. Men nu är jag nog på g igen.

Jag tror inte mina piller går genom den, vad jag inbillar mig att jag vet, hårde australiensiska tullkontrollen, för dom verkar vara riktigt bra och består av sådant som nog klassas som narkotikum!!! Men jag kvistar gärna över och tar dom med mig tillsammans med recepten, då går det nog bra. Ses om nåt dygn, då!!!

Så fint ert däck har blivit och vad gör det om det tar tid, man måste liksom känna in hur man vill ha det.

Amplarna är jättefina och det skall bli roligt att se när det väller över kanterna!

Lucian hade jag också gått omkring med om jag hade gjort den, jättefin. Och IKEA skall vi inte tala om.....fast min granne och tillika kusin, hans fru gick ut därifrån en gång utan någonting och jag tror hon har rekordet!!!

Agneta kram

p.s. Zlatan har gjort fotbollen lika stor i Sverige som Stenmark gjorde utförsåkningen och Borg tennisen. Alla älskar Zlatan, tror jag!

A House With A View said...

Åh vilken charmig och fin lucia!!! Hälsa dottern det :) Och vilka fina skålar, användbara till mycket. Tyvärr har jag ingen direkt juldessert att tipsa om... hittar du något bra recept får du gärna dela med dig :)

Jättefint med dina amplar i förra inlägget också :)

Kraaaaaaaam aka

tinajo said...

Pannacotta skulle ju passa finfint i de där skålarna! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...