Sunday 24 November 2013

Liten blir stor!

Nu är det inte långt kvar innan denna lilla tös ska börja skolan. Ja och jovisst är det längre än hon nog tror att det är. Nästan exakt två månader är det kvar tills den stora dagen och som hon längtar. Hon pratar nästan inte om något annat.
Så för att vara ordentligt förberedda köpte vi i veckan skolryggsäcken, skolhatten och ett målarförkläde (ej med på bild). Lika bra att vara ute i god tid då det händer att om man väntar för nära skolstart att det kanske tar slut och man får vänta. Så grejer som man inte växer ur köpte vi nu. Klänning, skor och andra plagg till skoluniformen köper vi lite närmare ifall den unga damen i fråga skulle växa så det knakar över lovet.
Kolla in så lycklig hon är!

Ännu ett tecken på att hon är på väg att bli större är att i lördags hade vi skolavslutning på den svenska skolan. Nu har hon lämnat Kinder bakom sig och nästa år blir det skolklass även där. Här fick hon ta emot diplom, betyg och ta hem sin fina skolbok. 

Ha en fin söndag.

Tjingeling!




6 comments:

Elin said...

Hej!

Nu var det länge sedan jag tittade in här, jag har inte alls prioriterat datorn sista veckorna. Men i kväll blir det en runda hos mina favoritbloggare, det är mycket efterlängtat!

Det är verkligen något speciellt när ens barn börjar i skolan, jag minns det som igår trots att det var länge sedan... Nu går bägge våra barn på högstadiet och livet är väldigt annorlunda jämfört med när dom började i skolan. Emil var sex år när vi flyttade till NZ och han började i skolan utan att kunna ett enda ord engelska. Men det gick jättebra. När Klara var fem och började i ettan hade hon gått på kindy och kunde redan språket, då var skolan mycket efterlängtad och hon kände sig jättestor på sin femårsdag. Nu när jag tänker tillbaka saknar jag faktiskt den tiden!

Jag skrattade lite när jag i ett tidigare inlägg såg er torktumlare som hänger upp och ner. En sådan hade vi också i NZ. Till en början kunde jag inte alls förstå varför dom hade hängt den upp och ner, men sedan trillade ju polletten ner. Men det är lite konstigt att dom inte gör vägghängda torktumlare med panelen längst ner, det borde ju finnas en marknad för dom.

Hoppas att er helg har varit fin. Här har vi fått några få cm snö och det har varit minusgrader hela helgen. Vi har inte haft särskilt mycket planerat utan har haft gott om tid till vila och återhämtning. Jag har börjat adventspynta så smått, det blir lite mer för varje dag. Mysigt!

Ha det gott och njut av sol och värme!
Kram Elin

Anette-Ljusa drömmar på landet said...

Det är så fint och så härligt med den där längtan efter skolan och 1:a klass. Dom är liksom redo och vill lära sig allt !!!

Kraaaam

Bokcaféet i byn said...

Hej Anette!
Vilka stora tjejer ni har! Man riktigt ser stoltheten och förväntan hos er minsting inför skolstart! Min 4-åring kan knappt vänta tills han får börja...knappt 2 år kvar!!
Men ska man bli brandman så måste man ju gå i brandmanskola först och åka skolbuss när man bor som vi gör. Mkt spännande att se fram emot!
Önskar er en fin vecka!
Kram Anna

Maria - Wikers Liv said...

Vilken fin liten (stor) blivande skoltjej!
Kram/Maria

tinajo said...

Åh, ja visst är det speciellt, jag minns det som igår med båda sönerna. Hon ser så fin ut!

Anonymous said...

Gullunge grattis till stora skoltjejen. Bella väntar på att få börja förskoleklass här, men hon får vänta till hösten! Tur att de har en 5 års grupp på hennes förskola! kram Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...