Thursday 28 November 2013

Första skörden!

Mina petunior som jag satte i amplarna för några veckor sedan har nu äntligen börjat blomma. Här ser ni vilken färg jag valt i år.
Cerisrosa & vit!

 Det finns mer som växer så det knakar och det är räddisorna. Jag blir alltid lika förvånad varje gång jag testar för de kommer upp så himla fort. Naturligtvis blev det för tätt mellan dem så det är bara till att börja galra ut och då får man ju möjlighet att äta dessa små späda läckerheter. Supergoda var de.

Så här ser amplarna ut i sinhelhet med blommor och allt. Tänk när de sedan börjar "spilla" över kanten, det blir vackert det.
Ännu en vecka har snart nått sitt slut och på söndag är det redan första advent. I år är jag mer organiserad så jag ska börja plocka fram grejerna till advent så smått, så att det faktiskt redan är klart innan söndagen. Jag vet inte många dagar kvar. Det får bli i morgon.

Tjingeling!


5 comments:

Jenny said...

Härliga bilder, men det känns konstigt så här års... Här har det inte kommit någon snö ännu, tack och lov!
Här har jag fått fram stjärnorna till fönstren, men det jag har kvar är att bråka med slingan på balkongen, har en fuskgranslinga med belysning, som jag hoppas är hel...
Kram Jenny

Bodil said...

Vad fint det är hos dig. Det växer ju så det knakar, haha
Ja, nu är det dags att leta fram stakarna och julstjärnorna.
Ska bli mysigt att tända dem.
Här snöar det för fullt, haha

Tack för att få med mig i gruppen på fb, har ju fått många svar.

Ha en fin helg!

Kram Bodil.

TIDSOPTIMISTEN said...

Vad gott med lite rädisor till advent ;) här får vi nöja oss med pepparkakor! Jag ska också pynta till det i morgon eller på lördag, varken för tidigt eller försent - det är viktigt ;)

Kram Ullis

Anonymous said...

Så fint mums med egenodlade grönsaker : ) kram kram Sofia

A House With A View said...

Jättefina amplar!! Vackert med rosa och vitt ihop. Och vad det växer hos dig! Jag är sugen på att prova på att odla rädisor, får ta och göra det till nästa sommar. Jag har planer på att fixa lite kring växthuset då, hoppas att det blir av :)

Många adventskramizar aka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...