Thursday 1 November 2012

Trädgård på baksidan, då och nu

I dag flyttade jag mig utomhus och visar mig själv och er att vi faktiskt har gjort massor i trädgården på baksidan av huset. Jag kan ibland bli lite otålig på att just där är så rörigt och det känns som inget blir gjort. När jag tittar på dessa ser jag att de talar ett annat språk. Jag låter bilderna tala för sig.

3 veckor efter inflytt

2 1/2 månad efter inflytt

6 månader efter inflytt

I dag .


Idag, vyn skymd av förrådet vi fått upp.


Idag ser man allt detta från samma plats längst bak i trädgården.




Idag, här behövs det fixas till med gräsmattan efter att vi fick gräva upp
dräneringen tidigare i år och bygget av skjulet förstörde gräsmattan runt om.



I dag




En hel del är ju faktiskt gjort på baksidan. Till att börja med är ju gräsmattan så mycket bättre även om man vid närmare inspektion ser att de behöver fyllas ut och omsås på vissa ställen. Men det är stor skillnad. Nu behöver man bara luta sig tillbaka och vänta på att allt ska växa till sig så att det blir en lummig och grön oas.

Tänk igår hade vi +33 grader och strålande sol, riktigt svettigt sommarväder hela dagen. Detta avlöstes på senkvällen med en storm och idag har det vräkt ner regn och varit knapt +12 grader. Snacka om att bo i kontrasternas land!

Ha det så fint!







4 comments:

tinajo said...

Har ju hänt massor ju - före och efterfoton är himla bra i bland så man verkligen kan se framstegen! :-)

Charlie sa ... said...

Massor har hänt hos er!! Och fint blir det. Härligt!

Tack igen för din omtanke Anette...det betyder mycket!
Kontrasternas land har vi här med! Känner igen det du skriver. Det känns nästan overkligt att vi hade megastorm här för några dagar sedan. Nu skiner solen! Men "back to normal" är det ju inte ännu. Det kommer ta tid.

Kram!!
Lotta

A House With A View said...

Oj oj oj, det har ju hänt massor hemma hos er, wow!!! Vad grönt det blivit runt omkring, det har verkligen växt på sig:))) Gulligt med det lilla huset också på tomten:) Men gud vilket skiftande väder ni har!!!! Jisses...

Kraaaaaaam aka

Hemma på Sjuan said...

Det har ju hänt massor hemma i er trädgård!
Sån värme igår? Känns väldigt länge sedan vi hade nån värme här...

Kram Suss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...