Wednesday 28 November 2012

Fyndat

Ja det gjorde jag i förra veckan när vi var på marknaden. Har länge tänkt att jag skulle köpa mig en stor värmedyna för axlarna, en sådan där med vete, då jag allt för ofta har ont i huvudet. Har haft en liten "korv" tidigare som varit ok men tittat alldeles för länge på dessa. Men som ni vet blir vissa saker aldrig av. Nu slog jag till och idag är det premiär. Sitter här vid datorn med varma axlar, kaffe och några huvudvärkstabletter och slappar. 

 Inte så lätt att ta bild själv. Är inte arg utan bara väldigt koncentrerad på att få till en bild. 
 Så här ser den ut i sin helhet.

Behöver verkligen vara i toppform idag för det är generalrepetition på baletten och balettmamman har två små ballerinor att fixa till. Den större är ju ganska van men det gnälls en del så det kan ta lite tid och den lilla är det första gången för. Hon har varit så uppspelt över detta nu i flera dagar och igår när hon förstod att det var dags (imorgon) så kunde hon knapt somna. Allt hon pratar om är att "Jag ska ha make-up idag" och det berättar hon för alla hon träffar. Varför frågar de då. För att det är "the Dark ballet". Vilket betyder att det är stor uppvisning på stor scen med stor publik i mörker så hon inget ser, det är det som är mörkret!!

Nu ska jag nog ta en liten tupplur innan jag hämtar på Kinder och innan det är dags att packa ihop allt tyll. Visar bilder senare från tyllhavet.
Tjingeling!


3 comments:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla said...

Hej hej,
De är mysiga de där vetekuddarna :) Har en liknande som jag köpte på Aldi.

Pärlsocker brukar jag få hitskickat av mamma :) annars kan man köpa på www.swedishgoodies.com.au Affären ligger på The Gold Coast så det är nära o bra för oss, men de skickar Australien över, till en kostnad av $10. Godis och mat... :)

Kram Pernilla

Charlie sa ... said...

Så skönt det där såg ut! Jag borde också införskaffa en. Har ofta spända axlar och jag tror det skulle vara behagligt att känna värme runt nacken. Bra köp!!


Kram
Lotta

Maria - Wikers Liv said...

Jo, jag har också funderat på en sådan vetekudde... Men ingen köpt ;)
Lycka till, till flickorna!
Kram /Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...