Thursday 28 June 2012

Mina onsdagar

I går var det sista onsdagen på denna termin och det betyder att man får komma in och titta. Ja som ni redan ser så handlar det om dans, närmare bestämt klassisk balett.Jag har två tjejer som älskar att dansa. Emily är inne på sitt tredje år och Sofia började detta år men har precis som Lotta på Bråkmakargatan lärt sig att dansa "i smyg" under dessa år.



 Har ingen aning om  vad alla steg och positioner heter men jag är nästan säker på att detta är en egen variant med tungan hängandes utanför munnen. Kanske gör det att man håller balansen bättre? Detta är anledningen till att vi föräldrar bara får komma in och titta en gång per termin för de yngsta blir oftast så uppspelta att de inte riktigt vet vad de ska göra med sig själva när de får publik.
 Stora tjejen är bra mycket mer koncentrerad och fokuserad under sin timme då hon dansar. Hon har två lektioner efter varandra först vanlig lektion och sedan är hon också med i en liten grupp som tränar för att vara med i en danstävling. Vilket är seriöst värre.

Här är ett litet smakprov på all tyll och spets som kommer att drabba samman nu i helgen då det är danstävling. Mer om det senare.

Så nu vet ni vad jag håller på med på onsdagseftermiddagar, jag sitter på dansskolan i ett par timmar och väntar mellan olika lektioner. Först ut är Sofia och sedan hämtas Emily från skolan tvärs över gatan och därefter äter vi medhavd mellis, läser läsläxa, byter om och Sofia blir hämtad av min man medans jag sitter kvar och pratar med andra "balettmammor" eller läser en bok.

Tjingeling!



3 comments:

Bokcaféet i byn said...

Underbart inlägg Anette! Vilka härliga flickor du har! Så kul att de gillar att dansa! Tur de har tålmodig mamma också som kan skjutsa och vänta!!!
sol och skönt här idag. Njuter!!!
Stor kram Anna
Ps. var vid rosenträdgården vid klostret i Ystad idag på lunchen. Du milde, vilka rosor! jag vill bara fylla vår träsgård av dessa underverk! Har du några rosplaner i er nya trädgård?

Charlie sa ... said...

Helt bedårande!

Flickorna är helt ljuvligt söta! Och dessutom i balettdräkt...so adorable.


Tycker det låter härligt att vara med på dans på onsdagar!

KRAM!

Fröken Tindra said...

Vad mysigt med balett! Måste vara kul att få kika. Jag gick i balett något år kring skolstarten. Finns något enstaka foto sen dess med mig i kaninöron bl.a. Spännande med tävling, tyg och tyll!
Ha en skön helg!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...