Saturday 31 March 2012

Lotterivinst

Vi har vunnit. Ja eller rättare sagt Sofia har vunnit pris i balettens påsklotteri. Detta med lotter är en ganska stor grej här där jag bor och jag antar att det gäller för hela Australien. Inför de stora högtiderna jul och påsk kan man räkna med att varje Kinder, skola, balett och fotbollsklubb anordnar ett lotteri där pengarna går till själva skolan, klubben eller i vissa fall välgörenhet. Priserna i lotteriet har man anmodat folk att skänka. 
 Så varje år inför påsken dyker det upp 3 x 10 lotter (Kinder, skola, baletten), jag inhandlar något påskaktigt samt fyller i lotterna med namn och lämnar in allt till respektive ställe. I år valde jag att köpa pysselböcker då det är så mycket choklad ändå. Utav de tre lotterier vi deltog i så van vi i ett. Se vad mycket vi fick, ja för det går ju faktiskt till oss alla även om barnens namn står på lotten. Vinsten innehöll chokladharar som är mycket stort här hos oss samt chokladägg men också två uppsättningar påskpyssel för att dekorera ägg.

Man skulle kunna tro att vi vunnit högsta vinsten men se det var "bara" vinst nr:21! Man undrar ju lite lätt hur mycket choklad det var i första priset?

Förutom att vi har satt i oss en massa choklad så har vi försökt att kurera oss från en förkylning som drabbat oss, barnen och mig själv. Mannen står ännu på benen vilket är tur. Sedan är det ju dags för omställning av klockan för oss i natt och dessutom har min blogger ändrat utseende så där helt plötsligt. Vet inte riktigt vad jag tycker om det ännu, känns lite ovant och väldigt vitt. Jag gillade det gamla med lite mer färg på för det var lättare att läsa. Men man vänjer sig snart för så brukar det vara.

Njut av er helg och hoppas ni håller er friska där ute i våren på norra halvklotet.


1 comment:

Fröken Tindra said...

Nu du, så har jag lagt mig som följare! =0)
Jösses, vilket pris! Och ändå så högt nummer eller vad man skall säga. Kul! Och gott!!
Fin ram och ask du fyndat!
Hoppas att ni lyckas att kurera er och bli friska snart!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...