Sunday 18 March 2012

Han har kommit hem....

Ja Kent alltså!
I går lördag såg min bil ut så här, fullpackad till bredden inuti och dessutom en takbox ovanpå som var full. Våra soffkuddar hade nämligen blivit redo för upphämtning. Ja inte var det någe fel på dem förståss. Fast de har bytt ut innertyget och gett oss ett tjockare och kraftigare sådant för att "hålla ihop " kuddarna lite mera. 

 Ja, ja det var ju värt ett försök att klaga på dem för att se att det inte var något fel på dem och därmed få bekräftat att det snarare var fel på mig och min uppfattning om dem. Men sånt är livet och det överlever jag. För nu har vi soffan på plats, ny TV-bänk och man kan sitta där och se på TV igen, precis som det var tänkt.

Det bästa med allt är att nu kan jag börja försöka få lite ordning i rummet. Fixa med lampor och dekroation samt få upp tavlor och bilder på väggarna. Nästa grej är att hitta ett soffbord som passar. Jag kolla lite igår när jag hade möjlighet till att springa runt själv i affärerna. Tog lite bilder på det jag hittade och visar snart ihop med hur rummet ser ut.

Ha en härlig söndag min är redan slut men först ska jag titta på Homeland på TV.

Tjingleing!

3 comments:

Hjem Kära Hjem/ Anna said...

Välkommen hem till KENT! Gott o ha en hel soffa igen!
Tänkte på din tur till canberra, är du o barna svenska medborgare? jag o mina barn är det. De pga att jag o mannen inte var gifta när de föddes o jag var /ÂR svensk fortfarande!
Lite pyssligt det här med pass o körkort med, men...

Klem Anna

fianathome said...

Fint!! Det är skönt att få ordning och reda. Fräck utsikt ni har med de stora fönstren som vetter ut. Hur är vädret hos er? Här börjar så smått våren göra sig påmind men segt e´re allt. Kramis Fia

A House With A View said...

Oj så snygg soffa!!! Och jag gillar verkligen bilden med utsikten utåt, sååå fint!!! Kul att få se vilka soffbord du funderar på!!

Stööööörsta kraaaaaaaaaaamen aka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...