Thursday 8 March 2012

Ny möbel i upp & nervända världen

Häromdagen visade jag bilder från ett slott, idag blir det lite mera vardagligt hemma hos mig. 
Vi hittade den perfekta TV-bänken i förra helgen med dock inte den perfekta affären och det perfekta lagret. Att bo på landet är ju bra men när man köper möbler någon annanstanns än på IKEA (platta paket) eller i lokala möbelaffären blir det lite problem. 
 Denna gång var det extra krångligt. TV-bänken fick man hämta på annat ställe än i affären. Själva lagret var endast öppet 9-15 på vardagar. Bara det gör det svårt när man bor drygt en timmes bilresa bort. Att de dessutom inte får hjälpa till att lasta bilen gör att man måste vara två som åker. Dessuotm blev vi "tilldelade en tid coh dag då det passade att vi kom, jo då det gick att byta dag! sedan fick man inte komma när de hade fikapaus mellan 10.15 -10.30 samt deras lunch. Så med den informationen hyrde vi släp, lånade bil samt tog ledigt från mannens jobb och for i regnet ner för att hämta vår möbel i tisdags. Med de förutsättningarna hoppades vi att det skulle gå bra och det gjorde det, inte en droppe regn föll på hemresan och lagerkillarna var mer än hjälpsamma.


 Vår lilla hjälpreda fick följa med oss till stan för att hämta bänken. Packmaterialet passade utmärkt att leka med väl hemma. Det blev en båt. Vilket ju är något vi har behöv av här då regnet bara vräker ner med lite uppehåll och många människor har det värre än oss och måste lämna hus och stad som ligger under vatten.

 Väl på plats så ser den ut så här. Titta vad jag hittade i rummet som ögonen struntat i, i snart 3 månader. En adventsstake, men visst passar den fin tpå bänken. Tror den får stå tills jag eldat upp ljusen, sedan åker den ut till de andra julgrejerna.

Fast vi kan fortfarande inte sitta här då kuddarna inte kommit tillbaka till oss ännu. Hoppas att vi hör ifrån affären nästa vecka så vi kan hämta hem dem. Saknar att sitta i min Kent.
Den sista bilden är en hälsning till min vän Pia som läser och följer min blogg från sitt hemland Finland. För som vi alla vet så lever ju vi australiensare upp & ner så egentligen skulle min Kentsoffa visas på detta sätt. Tyvärr har jag ingen bild på oss när vi sitter i den men jag tror att alla mina läsare har bra fanstsi och kan tänka sig hur vi hänger där. Eller hur Pia ;)

Ha en skön dag där uppe i norr där ni har mindre blod i huvudet än oss här nere!!

Tjingeling!

4 comments:

Pia said...

Hahhaohohhoaahhaaa...med dig! Så nu vet jag varför jag är så glömsk, har idel migren osv: min hjärna lider av syre, dvs blodbrist! Jag är inte ämnad för att bo här uppe, utan där, var håret och blodet åker upp - i Australien!

Nämen, det var ju en sjuhelvetes sak att köpa den bänken. Tack o lov att allt gick bra och den ser ju jääätte snygg ut!!! Adventstake - det står ju inte så på den! Den är ursnygg på bänken! Ser nästan lite design-aktig ut!

Kraam vännen! Måste kila till jobbet (13 timmars dag idag i går och i förrgår, puuust!)!
-Pia-

Anonymous said...

Håller med föregående talare,mycket snygg bänk och ljushållaren kan väl snart få ett gäng gulaljus i/på eller till sig.
Påsk, vet du närmar sig. Kramis M

Hälsokick said...

Det blev ju fint till slut efter allt krångel =)

Fiffiga Systrar said...

vad skoj med lite nytt! visst kan du ha adventsljusstaken.. byt bort de röda ljusen så tänker man inte på att det är en adventsljusstake! kream emelie och elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...