Saturday 19 November 2011

Skydd!

Tänk vad nojig man blir när det gäller nya saker. Ta min stora köksbänk. Jag håller på och nojar och vill inte ställa någonting där, ja nästan i alla fall fast jag vet att det är ok. Har aldrig varit någon fantast utav virkade dukar under skålar som skydd trots att jag en gång i tiden hade dille på att virka dem, men det var bara för att jag tyckte själva virkandet var så kul. När de var klara hamnade de i ett skåp!!
Men så för några veckor sedan så sprang jag på denna filt duk som är rätt vanlig och poppis i affärerna just nu, i alla möjliga färger. Så varför inte en svart tänkte jag för då ser man den inte helt men lite, om ni fattar mitt resonemang.
Då den ju av förklarliga skäl inte syns på min svarta köksbänk tog jag en bild på den liggandes på köksbordet så att man ser mönstret. Jag köpte två för säkerhets skull ifall jag behöver den till någon annan skål en vacker dag.

Såg en snygg röd löpare, kanske vore det något att införskaffa till julen?

Trevlig helg på er alla!


3 comments:

TIDSOPTIMISTEN said...

Känner igen mig, så var det här i huset också när allt var nytt för 8 år sedan då fick man knappt röra sig inomhus (mest mannen som var nojig). Det tar några månader men sen lever man som vanligt igen ;)

Kram och ha en trevlig helg!

Pia said...

Hahhaa, låter bekant...
Vacker duk iaf!!! Skulle nog få synas, tycker jag!

Kraamar!
-Pia-

Framgångsbyran said...

Gillar verkligen de här filtdukarna/underläggen! Såg också röda igår på Åhléns som jag funderade på till köksbordet i jul.
Din svarta var riktigt snygg!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...