Friday 10 June 2011

Iordningställande av huset

Lördag 4 juni

När flyttbilen lastat in allt i hus och garage hade klockan redan hunnit bli 13.30. Denis for iväg och köpte lunch till oss som intogsunder carporten i soligt väder. Måste säga att vi hade verklig tur med vädret. Det har regnat både före och efter flytten men i helgen när vi behövde uppehåll så fick vi det.




Sofia passa på att hitta en hörna där hon kunde leka mitt i allt. Denna favoritplats är mitt i korridoren så man måste gå förbi henne om man ska till tjejernas rum eller badrum, toa och tvättstuga. Smart tjej att vara mitt i centrum.


Tjejerna var hos sin farmor (Gran) under själva flytten men kom sedan hem till oss. Hela eftermiddagen så roade de sig med att upptäcka den nya trädgården och att släpa runt på gungan ihop om att den snart skulle komma upp.






Min svägerska kom och hjälpte till med lite av varje. Det var hon som såg till att alla sängarna var bäddade och klara till kvällen. Skönt att slippa tänka på sådant.




2 comments:

Framgångsbyran said...

Wow! Har Emily gått på växktnäring? Jag fattade inte att det var hon först... Oj!
Kram

Anette Ryan said...

Ja vi tycker nog också att hon växt för byxorna verkar något korta :-) Men även Sofia verkar dragit iväg senaste tiden.
Kram tebaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...