Thursday 2 June 2011

Fika

Fikapaus måste man ju ha även när man packar inför flytten. Jag blev så inspirerad av Jenny, Sofia och A-M fina bilder att jag genast började leta igenom mina bilder från alla våra fikastunder runt huset. Men tro mig eller ej, det fanns inte alls så många. Det visade sig att de flesta jag tänkt på nog finns på video. Så detta fick jag åtgärda. Här nere är ett nytaget kort från idag med halvdöende blommor, flitiga Lisa och grannens höstlöv på marken.


Utanför husets långsida längs vår uppfart har vi en härlig bänk/fästmanssoffa med bord. Vi fick den för två jular sedan och tänkte att den blir härlig för oss vuxna och barnen kan använda sina, de blåa som skymtas i hörnet. Men tänka sig så fel vi hade. De trodde förstås att denna ypperliga bänk var till dem. Så ibland får vi nästan slåss om utrymmet där. Platsen är bäst på en vintereftermiddag då solen värmer gott, på sommaren blir det alldeles för varmt att sitta på denna sida. Då håller vi till på baksidan eller till och med inne om det är för varmt.


Här är vår uteplats på andra sidan av huset. Den är takövertäckt och ger skugga varma dagar. Mycket buskar och blommor gör det till en liten grön oas som vi kommer att sakna mycket nu när vi ger oss iväg på nya äventyr. För det tar ju ett tag innan det vuxit upp och blivit lummigt.


Fika - allt i ett!

Hej, hej!

1 comment:

Framgångsbyran said...

Fin nostalgitripp runt husknuten!
Vi hörs om ett antal dagar. Lycka till!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...