Wednesday 31 August 2011

Varning!

I förra veckan hade jag ett snack med vår byggföman om våra bänkskivor och alla dessa hantverkare och om det ställs saker på bänkarna. Han berättade då att företagets policy är att INGET får ställas på bänkskivorna, det är nolltolerans som gäller. Han sa att om jag såg något så fick jag gärna säga till själv om det kändes ok annars ringa honom så skulle han ta i det. Så tisdagskväll när jag var ner så hittade jag denna skylt / klisterlapp på alla bänkskivor i huset. 

Fast straxt intill hade något lagt en husritning och ett paket "skruvar" och inne i skafferiet låg det en hög med papper och små kartonger med dörrhandtag ovanpå skylten!!!
Nästa morgon åkte jag ner och bad snickarna att inte lägga något alls på bänkarna vilket de "självklart" var helt införstådda med och dessutom så åkte de smågrejer de då hade på bänken ner på golvet. Sedan dess har vi inte sett något alls. Dessutom skulle det synas för det är såååå mycket dam i huset efter allt sågande så det täcker bänkskivorna i ett jämt lager. Inga grejer har varit på bänken sedan jag sa till.

Tjing tjing!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...