Wednesday 24 August 2011

Byggmöte

I går tisdag ringde jag upp vår byggförman då jag hade en lite lista med frågor & funderingar. Han tyckte vi borde ta och ha ett "hyllmöte" snarast. Det visade sig att vi båda var lediga samma eftermiddag. Så sagt och gjort med barnen i bilen lyssnandes till sagor på radion och gott mellis fick vi en trevlig och ostörd pratstund .

Det visade sig att det hade blivit lite förvirring kring våra garderober och deras höjd samt vilka dörrar. Garderoberna hade en "låg" dörröppning medan vi ska ha höga dörrar. Hur som  helst och vems felet var spelade mindre roll, alla frågetecken rätades ut på plats och allt är nu toppen.

Vi bestämde också vart  och på vilken höjd alla hyllor och klädstänger ska sitta i varje garderob så att det passar oss så bra som möjligt. Det blev dubbelhängning i de flesta garderober så man kan ha skjortor uppe och byxor nere, hyllsektioner där tröjor kan ligga etc. Det ritades på väggarna och mättes och diskuterades hur mycket höjd det borde vara på de olika ställena. Det tog sin lilla tid men det var det värt. Det fick mig/oss att inse hur mycket förvaringsutrymme vi verkligen har torts allt.

Idag onsdag har det det dikats ut på tomten för avlopp och regnvatten som skall ledas bort från tomten. Imorgon ska visst snickarna komma och sätta igång med att bygga hyllor. Och byggförmannen trodde att det som är kvar att göra på huset skulle kunna ta runt 7-8 veckor!!! Vågar inte ens tänka på det :-)

Jag  hoppas  kunna visa lite bilder imorgon på något nytt. Får se om jag hinner för äldsta dottern har skolföreställning två gånger imorgon och jag ska hjälpa till lite att få dem påklädda och ordna med håret. Nu ikväll har jag flätat hennes hår i massor av små flätor för att de ska ha "frizzy hair" i sitt nummer!

Bäst att vila inför morgondagen.

God natt på er alla!
Anette

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...