Thursday 21 February 2013

Tack för hjälpen!

Tusen tack för all feedback jag fick på förra inlägget om hur jag ska placera ramarna. Jättekul att läsa vad ni tycker. Helt klart så är den störst majoritet för att ha fyra ramar i "kvadrat" som på bilderna nedan. Men jag vet fortfarande inte riktigt. Har nu i två dagar levt med tre ramar och idag åkte fyra upp igen. Jag satte dem lite annorlunda mot förra gången som syns på bilderna till höger här nere. Jag flyttade helt enkelt ner allt så att det blev lita stort utrymme vägg både övanför och under. Jag tycker det ser bättre ut men men....


Det som är svårt med fyra ramar i kvadrat är just att det blir så lite vägg kvar och att de hamnar rätt högt upp under taket samt ganska långt ner. Visst är det både stiligt och trendriktigt med just "clusters" , ramar i grupp och jag gillar verkligen det som ide. Men som i vårt fall när vi fick tag i aningen (för) stora ramar så är jag inte lika säker längre. Det kommer att bli foton från samma plats och tillfälle på Gotland så det blir enhelhet i själva bilderna.


Att ha tre stycken på rad kändes lite som "har sett det förrut", ville liksom prova något nytt. Men jag tycker också att det breddar rummet och ser möjligen luftigare ut samt att jag gillar just att de hänger utanför buffèskåpet och där med ger just längd åt rummet.


Ja ni ser hur jag håller på!
Till er som undrar om manne sett projektet så jodå det har han. Han hade faktiskt sett det redan när han kom hem i tisdags men nämde det först när vi gått och lagt oss. Jag undrade varför nu och då sa han att han tyckt det varit så mycket och ingen lugn och ro med läxläsning, eftermiddagsaktiviteter, matlagning och att han sedan skulle iväg på ett styrelsemöte på skolan. Så jodå han ser saker men väljer att leverera när han tycker det passar bättre än jag tycker. Han är liksom jag velande men ltade häromdagen mot att ha tre på rad. Får se om han märker att jag ändrat dem till fyra nu och vad han tycker om det. Så länge lever vi vidare med papperslappar på väggarna.

Nu till något helt annat men mycket roligare och mer rogivande. Hos denna härliga bloggerska hittar ni just nu en give away. Så kika in där!


Tjingeling!






















7 comments:

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Ja verkligen inte lätt att bestämma sig ibland!
Det är iallafall fint att ha bilder i grupp mer än två st.
Ja..lycka till och visa oss sedan:)
Kram Jennie

Åse said...

Det är svårt det där , man vill ju hitta rätt från början. Snygg lampa där på skänken , jag har likadan :-)

Melodyshihtzu.blogspot.se said...

Bra idé med att testa med papperslappar! Måste erkänna att jag aldrig tänkt på att testa så. Härstår tavlorna på vinden. De hamnade där för två år sedan då vi målade om vardagsrummet! Trivs med vita putsade väggar i väntan på att jag kan bestämma vilka som ska upp igen. Inga snabba beslut här inte.
Ha det gott!

TIDSOPTIMISTEN said...

Smart att testa med papperslappar och jag gillar nog tre på raden bättre - det blir lite luftigare på väggen då ;) Mysigt med Gotlandsbilder det ser jag fram emot att få se ;)

Kram Ullis

Lovisa Wallin said...

Jag gillar de tre i rad bäst, som du skriver så breddar de rummet och skapar rymd!

Mycket annat & lite betong said...

Jag tycker att det blev bra med fyra ramar när du sänkte dem lite.
Det ska bli roligt att se sen när du har bestämt dig.

Hälsningar Agneta

Charlie sa ... said...

Supersmart att testa så där, och se vad som passar. Jag gillar alla varianter ;)

Ska blir roligt att se när allt hänger uppe. Jag har just lämnat in en bild för inramning. Det ska bli spännande!

Stor kram, ha en fin helg

Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...