Friday 22 February 2013

Städa varje fredag...

...nej kanske inte, men ibland så, när det behövs. I dag fick jag syn på tjejernas "måleriskåp" som de har i köket under vår köksbänk. Här finns papper, pennor, dukar, målarböcker och gu`vet allt.
Allt som oftast ser det ut så här eller ännu värre och ingen hittar något.  Så jag tog och gjorde ett ryck idag och sorterade bort gammalt, trasigt och skräp. Lade rätt sak på rätt plats.

När vi var i husplaneringsstadiet så fanns det redan då med i tanken att tjejerna skulle få ett skåp ute i köket, under köksbänken för alla sina ritsaker, för det är ju där de håller till med allt pyssel. Även läxorna läses här för det mesta.
 Mycket pryttlar är det!

Nu ser det ut så här. Fint va! Sedan kan vi ju gissa hur länge det kommer se ut så här? Jag tror att på söndag kommer det återtagit sitt forna utseende. Nu ikväll har tjejerna gjort andra saker och imorgon ska vi till Svenska skolan i Melbourne och det är en heldag och väl hemma är de på tok för trötta för att rita. Men vem vet. Tänk om alla skåp såg ut så här jämt, vilken ögonfröjd.

Trevlig helg mina vänner!


9 comments:

tinajo said...

Det gör så stor skillnad men usch vad jobbigt det kan vara att ta tag i det - bra jobbat! :-)

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Visst e de skönt när man gjort iordning och det är fint och ihopplockat, för en stund iallafall:)
Trevlig helg till dig oxå.
Kram Jennie

svart vitt och rött said...

Ett skåp fyllt med rit/pysselgrejer skulle lätt kunna få igång mig! Särskilt när det ser inbjudande ut för kreativitet! Jag tror att de störtdyker ner i målande ganska så snart :-) Ha en riktigt go helg!

Hemma på Sjuan said...

Så bra med ett pysselskåp! Men jag förstår att det lätt blir oordning ;) I det här huset är det hopplöst att hålla ordning i skåp och lådor...
Ha nu en härlig helg därborta, kram Suss

A House With A View said...

Wow det blev en riktig skillnad!!! Så snyggt, ordning och reda!!! Det är så skönt när man sorterat och städat upp bland all röra:))

Önskar dig en finfin helg!!

Kraaaaam aka

Charlie sa ... said...

Fint inlägg du skrev hos mig idag!

Och vilket härligt skål med pennor, målarpenslar, papper...ja, allt man kan tänka sig. Bara att sätta igång. Love it! Du har fixat jättefint. Ordning och reda!

Kram fina du!

LOtta

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag är själv en hejare på och trycka in saker i skåp och lådor, och så gör jag som du en riktig grundstädning. Det känns bra när det är ordning och fint.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Life´s Silverlining and I said...

Vad fint du gjort där! Känner igen det där med att det inte brukar vara så länge:) Ha en fin kväll! Kram Nilla

Villa Frejas bokblogg said...

Så fint det blev. Ibland får man ta ett krafttag och röja upp hos barnen. De är kanske inte världsbäst på att städa och hålla ordning på egen hand ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...