Sunday 24 February 2013

Söndag!

Veckans vilodag, det tog jag fasta på och tog sovmorgon i morse. Lång frukost med morgontidning medans barnen tittade på morgonTV och mannen var på jobbet. Kan nästan inte bli bättre. Sedan blev det det gamla vanliga en tvättmaskin, lite dammsugning och lunch. Efter lunchen hade det hunnit bli rejält varmt men vi åkte ändå iväg till Bunnings, ett stort byggvaruhus en bit härifrån för att inhandla lite nödvändigheter. En ny vattenkanna, då den gamla bara gick i bitar häromdagen för att solen gjort den så bräcklig, siffror att sätta på brevlådan och så en 
ringklocka.
Vi har saknat en för man hör helt enkelt inte alltid om någon bara knackar på dörren om man är i andra änden av huset, för att inte tala om när man är ute på baksidan. Man kunde välja på alla möjliga signaler den ena värre än den andra. 
Det som är bra med den är att man kan ta med sig själva ringdosan ut i trädgården på baksidan och så hör man när det ringer på dörren. Fiffigt va!

 Som sagt så var det väldigt varmt idag igen. Tror det låg på +34 och rätt fuktigt var det också. Så när vi kom hem från vår lilla shoppingtur så fick tjejerna leka lite i vattenspridaren ute på tomten. Vet inte om det kylde ner dem så värst då de sprang och tjoade som två små galningar en lång stund när min man jagade dem med vattenslangen, men kul hade de.Inte ser det ut som om det ska bli svalare under veckan som kommer och tänk på fredag börjar hösten. Vilken start! Den enda anledningen till att löven ramlar av träden nu är att det är så torrt.

Ha en skön söndag, min har redan lidit mot sitt slut och nu väntar John Blund runt hörnan!



8 comments:

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Åh så skönt med värme..tycker jag:)
förstår att det kan vara lite för varmt ibland hos er.
Vilken fiffig ringklocka som man kan ta med vart man än är i hemmet!
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Bokcaféet i byn said...

Hej Anette!
Jag vet inte vart mitt inlägg tog vägen (trodde jag svarat innan jag såg Sverige ta silver i skid Vm!) men det verkar borta! Vilken skön dag ni haft! Alltid lika fascinerande att läsa om värmen och solen som ni har så här års, tvärt emot oss!
Här är det ganska ruggigt idag, jag har inte varit utanför huset ännu. Men en hundpromenad i em får det bli!
Önskar er en god start på kommande vecka!
Stor kram Anna

Bodil said...

Jisses, vad varmt ni har det!
Förstår att det är skönt att kyla ner sig lite med vatten slangen.
Vilken fiffig ringklocka som man kan ta med sig och som har olika signaler. Det har jag aldrig hört talas om. Vi har ingen ringklocka.
Kram Bodil.

tinajo said...

Åååh, värmen låter helt underbar ju, skulle gärna vara där och springa i vattenspridaren jag med! :-)

svart vitt och rött said...

Sååå gott med värme!! Det ser härligt ut!!

Maria - Wikers Liv said...

Så härligt! 34 grader varmt...
Vi hade också en trådlös ringklocka, som man kunde flytta runt själva "högtalaren" i vårt gamla hus. Den ahde olika signaler att välja på. Vi ställde in en signal, men så plötsligt så hade den bytt själv, vid ett tillfälle! Gissa om vi blev förvånade när det helt plötsligt lät som hundskall, när det ringde på dörren!? ;)
Önskar dig en ny fin vecka!
Kram /Maria
P:S Det är ett evigt torkande av våra högblanka bänkskivor... alla fingeravtryck syns....

Fröken Tindra said...

Härlig start på dagen!
Vilken fiffig ringklocka!! Här tror folk att klockan inte funkar eftersom de inte hör den från utsidan. Den sitter en trappa upp från entrén, utanför köket.
Härligt att plaska i vattnet när det är så pass varmt.
Kram!

Kia said...

Varmt o skönt ni har! Vi hade det också varmt o skönt ute i solen idag. Åkte lite längdskidor och sen grilla korv ute i solen dock inte i närheten av 34 grader men skönt ändå!
Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...