Friday 24 May 2013

Fredagsjobb

I dag är det fredag och sista dagen på en lång vecka. Min yngsta tycker då att det är rätt skönt att bara vara hemma och inte göra något speciellt. Bara vara! Hon går på Kinder måndag till torsdag och har även simning och balett så när fredagen kommer och vi bara kan vara hemma och mysa, ja då trivs hon.
 Lite väl svalt i förmiddags så vi höll oss inne och målade och gjorde annat nyttigt. Efter lunch hade det värmt på och vi klädde på oss och gick ut för att prova på de nya såpbubblorna hon fick på sitt barnkalas i söndags. Hon är tyvärr rätt "duktig" på att hälla ut vätskan titt som tätt och jag hade ingen större lust att stå med röret i min hand och bli kall så jag stoppa helt sonika ner röret i en kruka. Det funka jättebra och dessutom tyckte hon det var rätt skojigt.

 Så medans trädgården badade i såpbubblor passade jag på att vända jorden i tomatlandet samt dra upp allt gräs som försöker ettablera sig där. Blev till och med lite svettig när solen titta fram.
 Här är lite avsågade plankbitar från verandabygget. Tänker att man kanske kan bygga en eller flera blomkrukor av dessa så det matchar. Vi får se!

Färdiggrävt för idag!
Jag passa på att tömma gamla blomkrukor runt om där blommorna sett sina bästa dagar. Det är den "gröna" soptunnan som ska tömmas på måndag och jag är inte hemma i helgen så jag passa på att göra det också. Dags att fundera på att köpa lite nytt för att få lite färgglatt i krukorna runtom i trädgården. Lite vinterfärg. Dessutom funderar jag på att prova odla vintergrönsaker, såsom broccoli. Vad tror du om det?

Ha en underbar helg!

Tjingeling!


8 comments:

fianathome said...

Det är så roligt det här med att det är uppåner. :))))
Du höstar och vi vårar.
Din lilla "höna" är då så söt och klok. Att bara vara är en väldigt bra sätt att förhålla sig till vilan.
kram och trevlig helg <3
Fia

Bokcaféet i byn said...

Vilken mysig fredag ni haft! Det känns så ovant att se dina höstfoton nu när våren är här och sommaren står för dörren. Hösten känns liksom närmast otänkbar!
Kul med dina planer på höst/vinterodling! Kör på!!
Lite fredagstrött här men på ett skönt sätt, det är ju fredag och helg!!
Trevlig helg Anette!
Kram Anna

Anonymous said...

låter som en toppenfredag : ) hon är så söt i sin hello kitty mössa love it ; ) bella målade två matruchkor jag en. blev bara en bild på min hi hi kram sofia

Christina said...

Fredag är härliga! Har myst med ett barnbarn hela veckan, så i dag blev det vårgöra i trädgården! Ha en bra helg!/Lila-Christina

Hemma på Sjuan said...

Jag håller med söta dottern, jag tycker oxå om att vara hemma och bara vara!
Duktig hon är på att "dona" i trädgården men det verkar som att mamma har jobbat lite hårdare ;) Kram Suss

Sirpa said...

Hej Anette! Vad roligt att ni kan vara tillsammans och låter att ni har haft en skön fredag! Hon är så söt!
Önskar er en fin helg!
Kram Sirpa♥

Charlie sa ... said...

Å, lediga fredagar drömmer jag om! Det vore så härligt att få bara vara, mysa som ni gär. Underbart!

Gillar också dina odlingsplaner - låter roligt och gott framförallt!

Stor kram, trevlig helg

Lotta

Sanna - My Blueberry House said...

Hej Anette,

Förstår henne. Efter en hektisk vecka är det bra skönt att bara vara hemma. Minns att mina tyckte likadant när de var yngre. Såpbubblor är alltid en stor hit, men oj så många burkar som spillts ut här genom åren hihi! Smart att stoppa ner den i krukan. Nu vill jag också se din magnolia blomma - hur går det? ;)

Ha en skön helg - kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...