Thursday 16 May 2013

En ljuslykta

Var nere "på byn" häromdagen. Hade varit hos sjukgymnasten/massören och fått mig en omgång och kände att jag behövde vakna till liv lite. Så jag tog mig en sväng och tittade i några affärer. I en av dem hängde fortfarande morsdagsskyltningen kvar och där dignade det en massa lyktor. Så fina och stora.

De fanns i två storlekar, stor och sörre. Såg inget pris på dem så jag gick in och frågade och de var verkligen  inte alls dyra. Tydligen hade de slåts i massor till morsdag berättade hon. Jag tog mig en sväng och funderade lite på vart de skulle stå och hur många jag skulle köpa.

Härligt med tända ljus när det är mörkt och kallt!

Jag slog till och köpte två, en stor och en större. En tänker jag ha här i hallen på mitt bord och den andra funderar jag på att ha ute till sommaren på bordet eller så kanske den hamnar i köket. Ska fundera lite till. Tror nog inte jag ska behålla det rosa bandet som den kom med. Det hade hon i affären bara knutit dit för att matcha sitt rosa skyltfönster hon gjort till morsdag. Kanske ett vitt eller inget alls. Vi får se!

I dag har det ösregnat mest hela dagen så nu ska vi tända lite ljus och mysa. Vi har precis varit ut och ätit middag hela familjen, för idag firar mannen och jag 3-årig bröllopsdag. Då för tre år sedan hade vi strålande vackert höstväder och till och med varmt mitt på dagen.

Ha en fin torsdag mina vänner!


9 comments:

Anette-Ljusa drömmar på landet said...

Grattis i efterhand på er bröllopsdag !!!

Kraaam

Snäckskalsdalen. said...

Gratulerar till bröllopsdagen! Och vilket vackert par ni är, stilig karl och du är jättefin! Snygg klänning.

Söta lyktor! Och vilket fint bord, jag gillar sådana där sidbord!

Agneta kram

Kia said...

Grattis till era 3 år som gifta!!
Fina ni var.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Anonymous said...

Grattis på er dag. Vilken vacker brud : ) klänningen gahhh love it! kram Sofia

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

jätte fina lyktor! Och vilket underbart brudpar, såå fina ni var!!
Ja tänk vad åren går fort, i år firar vi 5 år..
Kramar Jennie

fianathome said...

Grattis på bröllopsdagen!
Härligt. Fast att jag gillar att sommaren nu kommit hit så är jag lite avis på mörker och mys. Höst är min favoritårstid. Vintern kan man hoppa över men hösten....Aj LAJK!
kram och hoppas du fick fina gratulationer <3
Fia

Melody and M.E said...

Vilket vackert brudpar! Grattis i efterskott till bröllopsdagen!
Här firar vi ju morsdag nästa söndag, men så många lyktor tror jag inte säljs till morsdag i Sverige!
Kram
Melodys matte

Hemma på Sjuan said...

Fina ljuslyktor så mysigt ljussken! Tänk att ljuslyktor kan vi aldrig få för många av ;)
Grattis på er bröllopsdag, så fina ni är! Kram Suss

Elin said...

Vilken vacker bild på er, stort grattis i efterskott på bröllopsdagen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...