Friday 10 May 2013

Det blev en ... dansbana

Tack för alla härliga och sköna kommentarer på förra inlägget om dofter. Det var varrierande åsikter och många känsliga näsor därute, så jag känner mig inte ensam längre utan i gott sällskap. Nu har det gått några dagar och rumsparfymen (som jag nu lärt mig att det heter!) får flytta rumt lite, då den tyvärr sprider lite väl stark doft emellanåt. Ljusen är bättre för när man bara öppnar locket på dem så förnimmer man bara att det doftar, inget överdrivet alls.

Så här såg det ut på verandan i tisdagsförmiddag. Mycket verktyg och annat samt lite reglar

 Vår snickaren jobbade sent och ljuset tillät inte någon mer fotografering på tisdagen. Så tidig morgon onsdag såg det ut så här efter två dagars arbete. Reglar över nästan hela verandagolvet och i bakgrunden kan man ana att mulvadshögarna försvunnit.
 I hålen finns nu plintar!
Under onsdagen jobbade snickaren intensivt och länge, så återigen blev det tidiga morgonbilder av vad dag 3 hade att erbjuda. 

 Nu kan man få en liten känsla av hur det kommer att bli när det är klart. Det blir stort härligt och gott om utrymme. 
Som en riktigt stor, härlig dansbana!
 Till höger där gräsmattan tidigare funnits ska vi lägga ut en ogräsmatta för att stoppa gräset från att växa upp genom verandan.

I går torsdag var snickaren på annat jobb men han kommer tillbaka idag fredag runt lunch för att fortsätta. Antar att han jobbar  under helgen för det otroligt fina vädret vi haft denna vecka ska ta slut nu på måndag. Då blir det regn, rusk  och kallt. 

Ha en fin fredag. Min är redan mitt i och snart är det lunch. Sedan ut i det härliga vädret.

Tjingeling!


14 comments:

Charlie sa ... said...

Så fint det blir!! Jag tycker det händer saker i er trädgård hela tiden...och det blir så bra! Underbart och jag förstår att det känns toppen.

Jag hoppas ni får en skön helg kära du!

KRAM
Lotta

eastcoastmom said...

Vilket härligt deck ni får, kan aldrig bli för stort!

Bokcaféet i byn said...

God morgon Anette!
Så jätte fint ni får det! Jag älskar trädeck! Har inget eget men man kan inte få allt...!! Passar super bra hos er och jag kan tänka mig att många måltider och kanske bokläsarstunder kommer äga rum där!
Ljuvligaste tänkbara vårväder här just nu med över 20 grader igår. Bara att njuta och försöka ta in all grönska som omfamnar en.
Njut helgen!
Kram Anna

tinajo said...

Vilka partyn ni kan ha där! :-)

Sirpa said...

Hej! Vad fint det blir! Där kan du verkligen vinka rumpa lite:)
Våran fredag har just börjat, jag sitter med pyjamas fortfarande:) när ni börjar planera mysiga fredag kvällen! Önskar den för dig!
Kram Sirpa♥

Lisa said...

Vilken fantastisk altan ni får, spännande att få följa :)
Ha en härlig dag
Kram Lisa

OddStyle.dk said...

Sikke da et skønt sted i får, med plads til galla og juletræ :-) Hvor er det skønt for jer...

Jeg kan huske da vi byggede vores hus for 15 år siden, det var så spændende det hele :o)

Må du få en rigtig skøn weekend
Kram fra OddStyle

Frida said...

Åh vilken spännande och fin blogg du har!

A House With A View said...

Det blir ju bara huuuuur bra som helst!!! Snyggt att inreda där med utemöbler och blommor i krukor :) Vad skönt att låta en snickare göra jobbet också! Ser fram emot fler fina bilder från er fina veranda :))

stöööörsta kraaaamen aka

Kia said...

Vad härligt! Vi har också en dansbana. :) Först tycker man den är jätte stor men sen ställer man dit lite bord och sånt och så känns den inte så stor längre.

Ha en toppen kväll!
kram Kia

fianathome said...

YEY ni ska bli med stort däck. Så fint det kommer och bli. Skönt med skuggan ni får. Jag gillar ju mest skugga :)
Ser fram emot fler bilder <3
kramelikram
Fia

Min plats i solen said...

Så fint det blir Anette! :) Ni får allt ta en svängom på er "dansbana" när det är klart. :)

Njut av helgen!♥

Kram Lotta

Sirpa said...

Hej Anette! Tack för inbjudnan men jag missade flyget så jag gick till Harry´s istället:)
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa♥

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Wow så stort härligt det blir!
Blir kul att se när det är färdigt sedan.
Hoppas ni haft en fin helg.
Kramar Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...