Saturday 4 May 2013

Ett litet avslöjande

Ja det blev inte så mycket att visa upp idag. Inte så mycket mer än en , två stora brädhögar. Tydligen skulle inte så mycket mer ske före helgen men det hade jag missat. Opps!
Leveransen kom först på sena eftermiddagen straxt innan kl 17 i fredagseftermiddag. Nu inväntar jag måndagen med stor förväntning.

 Många brädor är det men utsikten är iallafall fin.
 Så här ser mina vårblommor ut. Detta är mina pärlhyacinter som redan tittat ut och visar var de står. Vi som inte ens är klara med hösten här och så har jag vårblommor på gång. Fast jag tror att det nog kan vara så att de skjuter blad först och sedan tar resten en evinnerlig tid så att inte förrän i augusti eller så så kommer blommorna.
 Hur som så hoppas jag. För det är farligt att ha gräsliknande saker när man släpper loss mannen i trädgården för att ränsa ogräs. Skulle behöva lite stoppskyltar men det är ju inte så estetiskt snyggt, eller hur?
I morgon får jag ta med honom på en guidad tur runt trädgården och visa honom. Tror det kan funka.

Nu blir det lördags mys i soffan med en god kaffe från kaffemaskinen och något bra på TV.

Må så gott på norra halvklotet! 
Ja och på alla andra platser ni läsare kan befinna er på.

Tjingeling!


7 comments:

åse said...

Vilken utsikt du har, lovely ! Mysigt med vårblommor på hösten :-) Kram

Christina said...

Här kommer också alltid bladen först! Ibland kommer inga blommor alls! Då står man där med lång näsa! Jo du har helt rätt, vi gör egen snaps! Och till mannens glädje, har malörten klarat ännu en iskall vinter! Så det blir nog dricka till jul i år med!/lila-Christina

Sirpa said...

Hej! Vilken fin utsikt! Hur gick guidad runt tur?:)
Ni har redan söndag kväll när vi har nu tidig eftermiddag på söndagen, solen skiner från blå himmel, blåser lite och det är +20,3!
Önskar dig en trevlig start på veckan!
Kram Sirpa♥

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Ja du måst nog visa honom, jag vet precis vad du menar!
Förra året så hade jag precis planterat ut små plantor i landen och mannen hävde över ny jord överallt!!, det var till att räkna till tio och andas lugnt.. idag hände de igen! Nu är han bannlyst från mina land även om han bara vill väl, men det blir bara riktigt dåligt enligt mig :)
Lycka till hihi.Kram Jennie

Charlie sa ... said...

;)) Skulle behöva ta min man på en guidad tur med tror jag.

Underbara blommar ni har i trädgården. Älskar ljuset... och er härliga natur omkring er!

KRAM och ha en fin vecka
Lotta

tinajo said...

Ser finfint ut och blommorna kan man ju verkligen bli glad över! :-)

Kia said...

Kul med lite projekt! Ska bli spännande att se vad det ska bli!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...