Sunday 31 March 2013

Den årliga äggjakten...

...ja den inleddes redan igår kväll. Tjejerna tyckte vi skulle lägga ut en morot till "the Easter Bunny" som tack för all choklad och mycket riktigt i morse var moroten borta och trädgården full med chokladägg. Först blev det dock en stadig frukost.
Vi han också med några påskpresenter innan det var dags. Det blev en film, Modig som höll dem sysselsatta till mamma och pappa i familjen var redo för äggjakten också.
Ser ni hur kossorna i bakgrunden håller koll på oss?
Ett ägg i brevlådan. Det är alltid ägg i brevlådan, bra när det regnar vilket det faktiskt aldrig gjort tidigare. I år var första gången vi blev lite blöta under äggjakten. 
 Under buskarna i kamoflagegrönt!
 I krukorna!



 I kastrullen (en äggkokare, smart hare!)
 I förrådet!
 Många blev det!
 Första ägget för dagen!

En lyckad jakt som gav gott resultat. Några hans med innan lunch men vi hade sett till att grunda med bra frukost, fruktmellis och sedan skulle vi på påsklunch med överiga familjen. Yngsta tjejen är dålig på att äta så hon fick sin lunch hemma så vi visste att hon fått något i sig. Resten av eftermiddagen åts det choklad. Hos tjejernas faster blev det ytterligare en äggjakt ihop med kusinerna och så blev det ägg från fastrar och mostrar och farmor och kusiner så nu har vi choklad fram till midsommar.
Själv sitter jag här och önskar att jag hade lite hederligt svenskt smågodis som säkert har kostat 3.90 på extrapris på ICA hela veckan. Bara lite avis är jag. Tror att jag går och tar mig ett annat litet choklad ägg nu.

Fortsatt trevlig påsk!


2 comments:

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Ja mina barn hade älskat att ha äggjakt och bara chokladgodis:) man kanske skulle börja med den fina idén även här nästa år!
Jag älskar oxå choklad men det är som du säger..liiitte eller ganska mycket smågodis är ju jättegott, lakrits å sura och sega saker :0
Ha de så gott.
Kramar Jennie

Maria at inredningsvis said...

Vilka härliga bilder:) hoppas du haft en underbar påskhelg med många chokladägg.

Om du vill se ett drömhotell ska du kolla in mitt Måndagsinlägg:)

Ha en kanonvecka

LOVE Maria från inredningsvis.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...