Thursday 25 April 2013

Dagen efter!

Ja så har det varit lite här idag, dagen efter för oss alla. Tur att det varit helgdag här i Australien så att vi fått vila. I dag är en minnesdag för en händelse under 1:a världskriget, ANZAC-day. I dag högtidlighålls minnet av allt som tjänstgör och tjänstgjort i armen och som dött för sitt land. Cermonier hålls runt om i landet i så gott som alla städer, stora som små.
I går hade Emilys skola "Crazy Hair Day" som synes. Blev inte allt för crazy då det är hennes dansdag samt att vi skulle ( jag och min man) ut och äta middag ihop med vänner på kvällen och hade barnvakt. Under andra omständigheter hade hon antagligen haft rosa och grönt hår eller något sådant men detta var helt klart enklare att ta hand om. Lilla syster ville också vara crazy när hon gick till sitt Kinder.
 I dag blev det som sagt inte som vi tänkt oss. Stor tjejen vakna upp och mådde dåligt så vi har hållit sjukstuga här under dagen. Hon har mest legat på soffan, läst och tittat på TV. Själv har jag inte fått så mycket gjort bara lite städning och tvättning samt att passa upp på sjuklingen. Har också känt mig lite trött men mest för att jag sov för lite, var chaufför igår så ingen riktig dagen efter här inte.
På eftermiddagen gick jag och Sofia ut i solen. Jag satt på trappan på framsidan av huset med en fika och hon cyklade gatan upp och ner. 
Sedan gick vi och plockade rabarber till paj.
Och helt plötsligt så har torsdagen nästan tagit slut. Nu sover trollen och förhoppningsvis så är stortjejen piggare i morgon och kan gå till skolan. Jag har en del grejer jag vill börja ta tag i. Det kliar i fingrarna men det kan inte vara allt för många hemma när jag ska fixa och dona.

Nu blir det kvällsfika med rabarberpaj

Ny friska tag imorgon!





8 comments:

eastcoastmom said...

Rabarber! Absolut bästa paj som finns! Svårt att hitta rabarber här i Madrid, synd...

Sirpa said...

Hej Anette! Hoppas hon kryar på sig! Så fina de är på håren och känner nästan doften från pajen...älskar rabarber!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Kia said...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Hoppas hon piggat på sig!
Här har cyklarna kommit fram och de cyklar fram o tillbaka på gatan. A ska få ny men medans lånar hon M´s, lite stor men funkar.
Våra rabarber verkar klara sig, de fortsätter komma upp i alla fall!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anonymous said...

VILKA UNDERBART FINA TJEJER SÅ SÖTA! kram Sofia pajen ser mkt god ut mums! kram

Elin said...

Åh så gott med rabarberpaj! Tur att det är vår här så att rabarbern börjar växa snart, jag längtar!

Jag blev så glad över att se Home beautiful-tidningen, jag brukade köpa den ibland när vi bodde i NZ. Jag ska nog ta fram min stora bunt sparade tidningar från NZ-tiden idag och bläddra lite och bli nostalgisk!

Hoppas att ni får en fin helg!
Kram Elin

Mycket annat & lite betong said...

Så söta tjejerna är i sina håruppsättningar!
Min rabarber börjar titta upp lite men det dröjer nog innan det kan bli paj.

Kram Agneta

Min plats i solen said...

Så fina tjejerna är i sina håruppsättningar! :) Hoppas att stortjejen mår bättre idag och snart är på benen igen. Och rabarberpaj... så gott. Nu längtar jag efter sommaren. :)

Ta hand om varandra!♥

Kram Lotta

Sanna - My Blueberry House said...

Söta tjejer! Ååå nu blev min längtan till rabarberpaj ännu större! De har precis knoppat sig ovan jord nu.. får vänta ett tag till. Läste om dina tomater och färska kryddor. Mums så gott!

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...