Thursday 10 April 2014

Tittut på er!

Hej!
Nu var det länge sedan. Vet inte vad som hände. Tack för alla förfrågningar om hur jag har det och om jag hittat ut från syrummet och fram under tyghögarna. Jodå jag har sytt både klart och även sytt och lappat det som låg på sybordet och väntat i hur länge som helst. Men sedan blev det bara stopp. Tiden gick och det kändes så där som att oj vad ska jag skriva om nu då och så gick det en dag till och en till och jag tänkte på att jag skulle slå mig ner och att jag skulle läsa någon blogg.
Men så blev det inte. Kanske var det så att jag behövde en paus utan att jag visste det. 
Men nu är jag tillbaka.
Här ser ni vad som till att börja med höll mig borta från bloggandet den första tiden. Jag måste säga att jag är väldigt stolt själv över resultatet. Tänk att jag faktiskt kunde följa ett mönster och till råga på allt på engelska. Så många nya begrepp men då är det bra att datorn står bakom ryggen och att man kan googla vad som helst och få både text och bildförklaring. 

 Min Madick!
 En tvättäkta Lisabet är vad hon är!
Anledningen till dessa klänningar var att vi, hela familjen, skulle åka bort sista helgen i mars på Svenska skolans läger. På kvällens disco var temat "något svenskt" därav Madicken och Lisabet. Vi hade en superhärlig helg med många skoj aktiviteter för stora och små. Det var första gången vi åkte med men det lär definitivt inte bli den sista om mina tjejer får bestämma. Själv så jobbade jag lite, höll i lite pyssel och discot. 
Mina tjejer fick bonuspris för sina fina klänningar. 

Nu känner jag mig redo att kika in till er andra och se vad ni hittat på den senaste månaden. Ja för så länge är det nästan sedan sist.

Tjingeling!


15 comments:

fianathome said...

Åh vilka kreationer du skapat! Så fantastiskt duktig du är. Jättefina.
Roligt att få se.

Ha det riktigt bra
Fiakram

Anonymous said...

Välkommen tillbaka har saknat dig! Wow vad fina tjejer i Madicken kläder : ) förstår att de vann pris kram Sofia

eastcoastmom said...

Du ska vara jättestolt över de klänningarna! Otroligt fina!
Hälsningar från Connecticut, USA

Bodil said...

Välkommen tillbaka från tystnaden.
Du har varit saknad.
Vad kul med Svensk-läger och disco.
Klänningarna är ju fantastiska, vad duktig du är. Du ska verkligen sträcka på dig.
Ha det så bra!
Kram Bodil.

nattugglan said...

Jättefina klänningar, de liknar både Madicken o Lisbeth...Ha det bra där i Australien som är ett önskeresemål för mej.. men jag kommer väl aldrig dit..så därför får man njuta av andras bilder! Häls från Finland.

Snäckskalsdalen. said...

Jag har också varit frånvarande (vart på semester) ett slag och tänkte när du kommenterade på min blogg nu att jösses vart har du tagit vägen för när jag kom hem rullade jag igenom inlägg och såg inget från dig! Då vet jag. Och förstår. Du har sytt världens finaste Madicken klänningar till dina döttrar. Jösses vilka fina! Dom måste göra succé!
Ja, vi har typiskt aprilväder, fram och tillbaka, hit och dit, fast mest har den senaste veckan varit uslig, regn, regn, regn, grått och kallt, men idag tittar solen fram.
Skönt att kunna ha blommor året om som ni kan där nere, down under. Här har det väl varit som fulast sista tiden, det är inte vackert under mud season....men nu så!
Agneta kram

Hanna said...

Vilka fantastiska klänningar.
Hanna

Kia said...

Du ska vara stolt! De blev jätte fina.
Har du också spelat Irsta Blixten? Kul. A sov i en skolsal med laget. Hon var nog den enda som hade ett vanligt liggunderlag. Alla andra har såna där tjocka 20 cm madrasser med sig. Lite bekväma av sig.... :) Nu har hon 2 cuper kvar innan sommarlov, Västerortscup och Eken.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

HWIT BLOGG said...

Åh vilka söta tjejer i helt underbara klänningar! Helt bedårande...
Alltid lika kul att kika in till dig och se vad du pysslar med!
Ha nu en skön och solig helg...
Varm kram,
Titti

Hemma på Sjuan said...

Så fina Madicken-tjejer!! Och vad duktig du är som sytt dessa söta klänningar, heja dig! Kram Suss

Maria - Wikers Liv said...

Åh, Anette! De är bedårande! Både klänningarna och döttrarna!!!! Förstår att ni fick bonuspris med de klänningarna! Bra jobbat! =)
Kram/maria

Fröken L said...

Vad duktig du är! Klänningarna blev jättefina och tjejerna är hur söta som helst.

Kram Linda

Home2tiny said...

Som tagna ur en Astrid Lindgren film. Helt ljuvliga klänningar på dina söta döttrar som verkligen påminner mig om Madicken o Elisabeth. Himmel så duktig du är, jag som knappt kan sy en raksöm utan att få ett nervsamanbrott......Kramisar Tina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla said...

Men, vad fina klänningar! Så svenskt :)

Eva said...

Oj vilka fina klänningar du har sytt!!! Så söta tjejerna var i dem! Jag förstår att de fick bonuspriset.
Så är det tycker jag också, att man ibland behöver en liten paus från bloggandet, för att hitta lust att skriva igen. Men alltid kul att titta in på din blogg och läsa om livet i Australien!
/Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...