Wednesday 16 April 2014

Expedit instängd!

Här kommer en glimt från en hörna av vardagsrummet, det stora, med den öppna planlösningen där kök och matplats ingår. Här längs med ena väggen har vi en längre tid nu haft en expedithylla som vi inte riktigt vetat vad den ska vara till så då har den fyllts med all möjlig skön bråte mest från barnen. När det började se allt för hemskt ut för ett tag sedan och det hade börjat pysslas med pärlplattor i tid och otid så tog jag en låda vi redan hade och gömde allt i den. Enda nackdelen var att den var rosa.
Före!
 Efter!
 En tur till Ikea i förra veckan då jag inhandlade två skåpdörrar och två boxar/lådor för att se om jag ville ha dörrar överallt. Så här blev det alltså. Klart mer organsiserat och enhetligt.
 Hyllan hur den såg ut innan och här ser man även in mot köket och in i skafferiet samt tvättstugan. 
Jag är nöjd med detta första steg för jag har insett att det bara blev halvbra. Tanken var att kanske kunna gömma de rosa fotoalbummen inne i skåpen men det gick inte då själva insatsen tog upp allt för mycket plats och att ha dem så där blev lite väl rosa tror jag. Nej det blir inte att byta till svarta album för det är mina scrapbookalbum om när tjejerna var små och därav rosa. Men kanske flyttas till annat ställe i huset.
Dessutom blev det nu extra tydligt att mina julkort "på snöret" fortfarande hänger över hyllan. Där ska min tavelvägg upp, ett galleri. Tanken har funnits hur länge som helst men nu är det på G. Behöver bara lite fler ramar, sprayfärg och upphängningsannordnig och allt det ska inhandlas under morgondagen.

Tjingeling!


5 comments:

Jenny said...

Det blev ju kanonbra! Ordning och reda skulle jag också behöva, stänga in lite bakom luckor för att stilla ögonen :)
Kram Jenny

Kia said...

Blev klart bättre! Skönt när man slipper se allt.

Ha det toppen!
Kram Kia

Villa Ell said...

Toppen med dörrarna så man kan gömma lite "skit"
Här hemma ligger det högar lite varstans med skit som jag aldrig får tummen ur att ta tag i...
Vilka otroligt fina klänningar du sytt till tjejerna! Kul att du hittade fram ur tyghögarna igen men samma här ibland blir det bara bloggtorka!
Nu väntas några dagar ledighet här...
Ha det gott
Kram Sandra

Maria - Wikers Liv said...

Snygg och stilren förvaring! Albumen har ju i alla fall samma färg, så det ser inte alls rörigt ut!
Kram och ha en fin påsk!
/Maria

Bokcaféet i byn said...

Hej Anette!
Underbar känsla när man tar tag i ngt som man länge funderat på. Kommer bli toppen med en tavelvägg ovanför! Jag funderar just på en ny tavelvägg jag med för fler förstoringar av pojkarna!
Önskar er en fin skärtorsdag imorgon!
Kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...