Sunday 27 April 2014

Fotovägg före och efterbilder

Äntligen!
Ja äntligen är den klar, min fotovägg. Ja i alla fall nästan, så gott som... I en ram gick glaset sönder, därav glappet i övre raden och så har jag inte hittat rätt bilder till några men det kommer snart. Har det tagit så här lång tid att få upp den så gör det inget om det blir ytterligare ett par dagar.
Men låt oss gå tillbaka till hur det sett ut de senaste....två åren tror jag nästan att det är. Ett band med julkort åkte upp på väggen för två jular sedan, julen 212, för att hänga julkorten på. Sedan blev bandet men även julkorten kvar för jag skulle ju ändå SNART ta tag i fotoväggen och det skulle se så tomt ut utan något på väggen. 
Före!
Halvtid!
Ja ni ser ju hur tomt det ser ut när julkortsbandet kom ner. Här hade jag i alla fall satt dit de nya skåpluckorna på Expedithyllan.

 Ser ni vilken skillnad det blev. Här kan ni säkert se hålen lite bättre men som sagt i morgon är en ny vecka och då ska jag ordna med glas till ramen och beställa nya bilder till de tomma ramarna. Jag är bara så överlycklig över att alla ramarna sitter där på väggen och har bilder i sig. Att det sedan också ger en enormt mysig och ombonad känsla i hela rummet gör ju inte saken sämre på något sätt.
 Även barnens teckningsramar som jag köpte i Sverige på Granit för hur länge sedan som helst fick nu sin givna plats. Teckningarna har något år på nacken så det börjar bli dags att måla något nytt snart.

 Före!
Efter!
Jag berättar i ett annat inlägg hur jag fick upp tavlorna på ett smart sätt utan att det blev allt för många hål i väggarna och dessutom förhållandevis rakt.

Ha en fortsatt trevlig söndag mina vänner!

Tjingeling!


10 comments:

Elin said...

Hej svejs down under!

Nu var det länge sedan jag kikade in, men den som väntar på nåt gott... Så fint det blev med tavelväggen! Jag bordet också ta itu med väggarna här hemma (vi har flyttat till lägenhet), men det verkar vara svårt att komma till skott. Några tavlor har kommit upp men i övrigt är det väldigt tomt.

Hoppas ni har det bra, det verkar ha varit en mysig påsk med äggjakt och annat. Här är det strålande vackert vårväder och vi njuter som bara den. Jag kom precis hem efter en promenad, man vill knappt gå in! Men om en stund ska vi åka till goda vänner och grilla, det blir toppen.

Ha det gott!
Kram Elin

Bodil said...

Men det blev ju kanon fint!
Fint också att rama in teckningar och hänga på väggen.
Jag har en tanke på att göra det i vårt kök.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

eastcoastmom said...

Jättefin fotovägg!

Charlie sa ... said...

Så fint! Jättetrevligt, ombonat, snyggt….man vill stå där och titta länge! Toppenidé.

Ha en skön dag kära du!!

KRAM

Fröken Tindra said...

Det där med att få upp "rätt" saker på väggarna är inte helt lätt. Förstår att du känner dig nöjd nu för det blev jättefint! Det gör så mycket för känslan i rummet. Vi har en svartmönstrad vägg i vardagsrummet som stått tom sen vi tapetserade i princip. Idag hämtade vi ut canvastavlor vi gjort på foton från Miami men så är det det där med placeringen... Vi får se hur det blir.
Ha en bra start på veckan!
Kram!

fianathome said...

Blev jättefint tycker jag. Extra roligt när man kan se före och efterbilder (som jag tjatar) för då ser man ju mer exakt :)
Jo kaffemaskin är bra. Den maler bönor för varje kopp, Allt från cappiccino till espresso och vanligt hederligt bryggkaffe. Gott är det och omtyckt av alla som blir bjudna.
Idag har vi haft 20 grader varmt. Helt underbart. Fast jag har mest varit inomhus. Sett fantastiska hästar från spanska ridskolan i Wien. Ska blogga lite senare tänkte jag. Nu måste jag göra lite nytta i köket (shoppat loss lite på Ikea för köket - rooooligt!!)
kram
Fia

Bokcaféet i byn said...

Hallå Anette!
Så fint det blev! Jag älskar tavelväggar och ramar och foton av alla slag. Ger ett levande hem tycker jag. Ska ta och skicka efter några nya förstoringar av mina gossar!
Så kul med lite nybyggnation i ert område! Hoppas på nya trevliga grannar för er!
Här har just tomatplantorna flyttat ut i växthuset, en lång säsong framför oss. Inget Sverige för er i sommar? Vi ska till England en sväng annars blir det hemmaliv i Skåne. Längtar!!
Önskar dig och familjen en fin kommande vecka!
Kram Anna

Kia said...

Snyggt, den som väntar på något gott.... :)
Såna ramar från Granit har jag också till barnen men jag har inte fått upp dom än. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Anonymous said...

Åhhhh vad fint superfint : ) Jag måste nog också göra en fotovägg : ) kram Sofia

Villa Ell said...

Tänk att man blir så hemmablind så att julkorten får hänga kvar! Jag är likadan ;-) varför egentligen tar det sån tid? man ser det varje dag men ändå gör man inget åt det!
Snyggt blev det!!!
Som du säkert läst så är
Det underbart vår väder här hemma!
Denna veckan är det tre dagars jobb sen kommer 1 maj som är
Röd och på fredagen tog jag semester

Ha det gott
Kram Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...