Saturday 11 February 2012

Jordgubbe med mjölk

Vår första gubbe har tittat fram och blivit röd. Den är inte direkt stor men går nog att dela på hälften till de två jordgubbsodlarna i huset. Så många andra ser det inte ut att bli i år. Har aldrig varit speciellt bra på jordgubbar men när jag väl försökt har jag fått fler än en!


Tjtjerna fick dessa två plantor redan i augusti på mataffären när vi var där en dag och de hade något jippo. Sedan är det mest jag som sett till dem och planterat om dem i större krukor. Men jag tror att om vi ska odla dem igen nästa år så får det bli i ett land med lite bättre förutsättnigar.

Kanske vi ska ta och plocka in dem till efterrätt till kvällen? Innan kråkorna tar dem eller att den regnar bort.

Ha en skön helg!

2 comments:

Anonymous said...

Blir det bara en "gubbe"? Det fanns ju flera blommor och litet men gott är ju oxå bra. Bättre nästa år helt klart. Kram M

Linda said...

Världen är verkligen upp och ner. Du odlar jordgubbar, och vi har varit på skoterutflykt... :)

Tack för att du hade tagit dig tid att skriva om mitt färgval, och förlåt att jag sabbade för dig. Själv så var jag nog mest inne på den petrolblåa från början...
Blir spännande med lila, det är inte en färg som jag använder så mycket i övrigt.

Ha en bra dag!

kram Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...