Friday 4 October 2013

The Cinnamon Bun Day!

Ja eller som det heter i Sverige, Kanelbullensdag!
Tur att man håller till i bloggvärlden och har FB för hur skulle jag annars kunna hålla reda på allt viktigt som sker ute i stora världen, utanför Australiens gränser. Det gick verkligen inte att undgå vilken dag det är idag.

Någonstanns måste jag ha anat att  kanelbullens dag var i antågan. För i onsdags kom jag äntligen till skott och bakade en stor sats. Hade tänkt att göra det hela skollovet men alltid något som kom emellan. I onsdags som så många dagar denna vecka så ösregnadedet, så vad passade bättre än just bullbak.
Så idag fredag har vi fikat med färska kanelbullar tagna ur frysen och uppvärmda i mikron.
Mumsigt och en klar favorit hos alla i familjen.

Trevlig helg önskar jag er alla och kanelbullar till er som så önskar.

Tjingeling!






13 comments:

Black Iris said...

Här har det inte blivit något bullbak idag , men däremot har jag köpt 2 stycken jättestora av en glad man på stan..
Hösten kryper på oss mer och mer så snart är vintern här..

Kram Maidi

fianathome said...

Japp! Visst är det bra med vissa dagar :))
kram
Fia

Bodil said...

Ha ha jag visst är det bra med blogg världen annars hade jag också missat det.
Men jag har tyvärr inte bakat några kanel bullar, men jag har sagt att jag skulle göra det hur länge som helst.
Dina bullar ser ju himla goda ut.
Kram Bodil.

Eva said...

Kul att se någon som firar Kanelbullens Dag på så långt håll. De där ser riktigt goda ut!
Hittade hit genom Saturday Show off, vilken trevlig blogg du har!

Ha en skön helg!
Eva, Tinibelli

Snäckskalsdalen. said...

Ja, Cinnamon Buns är inte dumma! Jag bakade faktiskt dubbel sats igår, och det berodde på att dom var slut i frysen och det finns dom som vill ha! Så det passade ju bra.
Kramar Agneta

svart vitt och rött said...

Bra med blogg på många sätt :-) Fastän jag bor i Sverige blev det ingen kanelbulle för min del. Jag hann varken med någon bakning eller en visit hos bagaren... tyvärr! Det är ju såååå gott! Får ta en idag istället :-)

Meta said...

Ja du de sociala medierna är bra och spännande att ha för många . Världen blir ju bara mindre och mindre till omfång hos alla familjer tror jag.Ha en fin helg också
Kram Meta

Fröken Tindra said...

Vad goda de ser ut! Här har inte ätits några bullar. Och inte bakats heller... Vi får se hur det blir med det.
Japp, det var en porslinblomma jag visade! Alldeles rätt!
Ha en fin fortsättning på helgen! Synd att det regnat så på lovet.
Kram!

tinajo said...

Kanelbullar är mums, älskar att baka dem OCH att äta dem..! :-)

Bokcaféet i byn said...

Vilka bullar du bakar Anette!
Får man komma förbi och smaka?!!
Hade varit bra trevligt att få en fika och pratstund tillsammans! Här åt vi inga kanelbullar igår men imorgon väntar äppelpaj med goda grannar i växthuset. Ska bli mysigt!
Önskar dig och familjen en fin söndag!
Kram Anna

Anonymous said...

Mums och så fina bullar : ) kram Sofia

Jenny said...

Mums så gott! Vad duktig du är som bakar! Men det kanske inte finns såna bullar där...
Kram Jenny

Melody and M.E said...

Kanelbullens dag har blivit en stor dag här i Sverige!
Visst åt jag en, men bakade inga! Mitt barnbarn som älskar kanelbullar fick diabetes i början av sommaren och det känns svårt att ha påsar med bullar i frysen nu.
Han vill ju inte äta bara en, utan helst fem... och inte roligt att vara en mormor som säger "Nej".
Önskar dig en skön söndag!
kram M.E

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...