Sunday 27 October 2013

Sockersött!

I dag har jag stått och snurrat & sålt sockervadd hela dagen. Barnens skola har varje år en stor basar där man kan köpt en mängd olika sorters gosaker, fika, korv och hamburgare. Det säljs lotter, hembakat och hemsytt/virkat. Barnen kan få aniktsmålning, tatueringar, och i år fanns "frisör" som gjorde skojiga och knasiga håruppsättningar. Dessutom finns ett fåtal olika åkattraktioner att roa sig med under dagen.För att driva detta behövs volontärer (=föräldrar). Jag har i tre års tid nu hjälpt till med att sälja sockervadd.

 Rosa, sött & kladdigt!

Så här såg jag ut nertill. I år var hela min jacka också täckt utav sockervadd vilket jag annars klarat mig från. Men det beror helt på hur det blåser och om man "lyckas" hamna fel i vinden. I år blev det lite fel men det var ok, allt går att tvätta. Mycket Faitryfloss blev det i år så jag var rejält upptagen och fick inte tid att ta några foton, mer än dessa

Ha en underbar söndag!

Tjingeling!




3 comments:

fianathome said...

Oj så mycket sockervadd man ätit i sina dagar som barn.
Det är verkligen sött!!
Häftigt att kunna göra det själv!
Kram
Fia

Anonymous said...

hi hi sött var ordet ; ) Vad glada alla barn måste ha blivit! kram Sofia

Villa Ell said...

Då kan man säga att du är sockervaddsexpert!!
Låter som en trevlig basar på skolan!

Ha en härlig start på veckan
Kram Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...