Monday 24 June 2013

Mera dans

Det har dansats i helgen och inte bara runt midsommarstången i lördags. Så här års börjar det dra ihop sig för danstävlingar och det är repetitioner som ska genomföras. I söndags var det kostymrepetition hela eftermiddagen i grannstaden.
 Mitt jobb började redan innan och det var att se till att alla grejer finns. Damen i fråga hade vuxit ur sina gamla balettskor så det var till att beställa nya. Dansar man klassisk balett så ska det också vara sidenband på dem och det kan man inte köpa utan måste sy på själv. Så i fredagskväll satt jag och sydde för glatta livet framför TV:n och tittade på en film med andra ögat.
Banden fastsydda!

  Tiaran på plats!

  Ballerinan på plats!
Flera andra ballerinor på plats!

 Äldsta dottern har dansat klassiskbalett i 3,5 år nu och har varit med i en liten danstrupp i 2,5år. Så i år blev hon tillfrågad om hon ville vara med i en sång & dansgrupp och självklart ville hon det. De sjunger och dansar jazzdans. Så igår på repetitionerna fanns jag med hela eftermiddagen och var behjälplig med ombyte och ny frisyr mellan de olika nummren. Nu till helgen börjar tävlingarna som brukar gå av stapeln under första skollovsveckan. Vi har ett uppträdande nästa söndag och ett på onsdagen veckan efter. 
Det som slog mig i går när jag satt där och tittade på alla grupper som visa upp sina danser var vilka fantastiska talanger det finns här, fast vi är från en liten stad "på landet". Vissa av grupperna var så bra att man trilla av stolen.DAnslärarna de här är helt fantastiska. Så jag ser fram emot tävlingarna nästa vecka då man också brukar hinna med att kika lite på andra grupper från andra skolor. 

Dansa lugnt i veckan!




12 comments:

Framgångsbyrån STHLM said...

Wow! Emily ser plötsligt ut som en tonåring! Hjälp! Måste vara sminket, eller hur? Riktigt tjusig, hälsa henne det <3 Kramar inger

eastcoastmom said...

Hon ser verkligen ut som en ballerina!

Maria - Wikers Liv said...

Åh så kul! Duktig tjej!
Vilka "glammiga" bilder! Jättefint!
Kram/Maria

Melody and M.E said...

Vilken ballerina! Så vacker!
Mina döttrar har också dansat och jag var engagerad både i dansskolans styrelse och vid alla föreställningar, men några tävlingar förekom inte! Det är nog mera i pardans det tävlas här i Sverige!
kram
Melodys matte

Anonymous said...

VILKEN PRIMA BALLERINA! Söt som socker. Simskolan är två veckor inomhus. Tyvärr är det mer industri än bra! De lär sig inte simma??? Mest lek verkar det som?!jag vet inte hur många kurser Zimon tagit!!!! Bröstsim är det som gäller! kram Sofia som inte kunde simma förrän jag var 9 år kanske ligger i släkten ; )

tinajo said...

SÅ fin! :-) Men jag har nog alltid trott att skorna kommer med sidenband och allt, där fick jag lära mig något nytt! :-)

Min plats i solen said...

Finaste ballerinan! Så fin hon är och jag kan tänka mig att det var en stolt mamma som satt där i publiken. Och vad roligt att få se så många talanger dansa. :)

Ta hand om er och ha en fin vecka Anette!♥

Kram Lotta

A House With A View said...

Men åååh vilka superfin ballerina!!! Så vacker i sin fina dräkt och med tiaran på plats :) Och vilken häftig bild med de tre kjolarna vid sidan om varandra, wow. Hoppas allt går bra på uppvisningarna :)

Kraaaaaaaaaaaam aka

Pieni Lintu said...

So sweet!!! <3

Lui said...

What a special moment and you captured it well!

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

så kul med lite midsommarfirande för er oxå men kan förstå att det känns konstigt med midsommarfirande i den årstiden som ni har nu det hör ju till sommaren liksom :)
Så fina ballerina flickor du har där och vilket pyssel att så på skorna:)
Ha det så gott.
Kram Jennie

Bodil said...

Vad fin hon är i sin tiara och den vackra klänningen.
Roligt att de dansar och tävlar.
Jag hoppas det går jättebra.

Ang. din fråga så har vi grannar rätt nära men på sommaren har man nästan ingen insyn här på vår tomt. Vilket är skönt.
Kram Bodil.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...