Thursday 26 May 2011

Vår ensuite

 Här kommer ännu en 3D ritning från huset. Denna gång är det VÅRT badrum, vår ensuite, jag och min mans aldeles egna badrum i direkt anslutning till sovrummet. Kan inte minnas att jag varit hemma hos allt för många i Sverige som har det på detta sätt men här i Australien är det väldigt vanligt. Men för mig känns det så lyxigt med ett eget badrum.




Färgsättning i vår ensuite. Bården hamnar i duschen.


När man kommer in i badrummet så har man handfaten till vänster och på höger sida ligger toa med egen dörr samt en dusch. Fönster blir det på dörrens motsatta vägg. Som standard och det som de flesta väljer får man en stor väggspegel över handfatet men jag ville hellre ha någonstans att ställa saker (gömma dem). Så det ska byggas två badrumsskåp som byggs in i väggen och har spegel på dörren och mellanrummet mellan skåpet täcks med spegel det också sa att helhetsintrycket blir en hel spegelvägg. Detta inbyggda badrumsskåp kan ses på ritningen ovan. Duschen är också lite extra då vi valt, främst för att det fanns plats, att göra den något större. Den blir 120cm x 90cm.Bredvid dubbelhandfatet blir det plats för att hänga handdukar och vem vet kanske även en mysig stol att sitta i. Fast när sitter man i badrummet och filurar?

Tjingeling 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...